Suuremal määral tervist hoidev vahend on ... ?

IStockPhoto

Suuremal määral tervist hoidev vahend on ... ?

Autor: Reilika Nestor 26.12.2014 kell 00:00

Suurel määral tervist hoidev vahend on vesi. Pesemine kuulub enesestmõistetavate tegevuste hulka, aga vett tuleks tegelikult kasutada rohkem kui tavapäraseks duši all käimiseks. Kui mitte tihemini, siis vähemalt kord päevas peaksime küll end üle keha pesema. Eriti mõnus on seda teha pärast kerget hommikuvõimlemist. Tundlikuma nahaga ja verevaegusega inimesed peaksid ennast pesema pigem kuuma duši all. Laske veel voolata üle terve keha, seda samal ajal õrnalt masseerides – see teeb vereringele ja seedimisele head. Pärast saunas või vannis käimist oleks eriti hea, kui saaksite tunni jagu pikali visata ja puhata.

Soojad vannid on keha ja vaimu tervisele igal ajal teretulnud. Paar korda nädalas 10-30 minutit vannis olemine rahustab närvilisi inimesi. Sooja jalavanni võib keha kõige paremini soojendada. Seda tuleks meeles pidada, kuna palju haigusi tuleb külmetavatest jalgadest. Peale sooja jalavanni on hea loputada jalgu külmas vees korraks, mis kaitseb õrnumise vastu.

Saunas ja vanniskäik on alati kasulikum, kui end seal ka käte või harjaga masseerida. Veelgi parem oleks lasta end oma kaaslasel masseerida. Et keha toonuses ja karastatuna hoida, tasub end saunas käies loputada võimalikult külma veega ja käia võimaluse korral jääaugus. Külm vesi ergutab kogu organismi ja kiirendab kogu keha ainevahetust.

Kasulik on ka merevees suplemine, just tänu vee soolasusele. Alternatiiviks võib olla soe saun, millele järgneb keha soolaga määrimine. Soola tuleks kuumale nahale masseerida, tugevasti hõõruda, seejärel end leige veega loputada ja lõpuks külma vette või duši alla põigata. Mida lühemalt külmas vees ollakse, seda ergutavam see kehale on. Liiga kaua vees olemine jahutab keha liialt maha, seega 10-15 sekundit on täiesti piisav. Külmad lühikesed dušid on tihti abiks ka haiguste ravimisel ja profülaktikaks.

Paljajalu suvisel hommikukastesel murul kõndimine ja jalgade leotamine veidi külmemas vannis ennetab pea- ja rindkere ülekoormatust, kuna külm juhib vere keha kõige külmemasse osasse – selle tegevuse puhul jalgadesse. Masseerimine külmas vees leotatud rätikuga on samuti hea kodune nipp vere ümbersuunamiseks kehas.

Peale 20 minutit sooja vanni, võtke alati järgi külmem vann. Veelgi parem – kui võimalik, võtke vaheldumisi kuuma ja külma. Seda võib pidada organismisiseseks võimlemiseks, mille tulemuseks on vere tugev juurdevool.