Väga oluline on teada, mida süüa, et rinda saav laps areneks nii nagu peab!

Väga oluline on teada, mida süüa, et rinda saav laps areneks nii nagu peab!

Autor: Reilika Nestor 01.12.2015 kell 21:50



Rinnaga toitmine on imikule ja arenevale lapsele ülimalt oluline.

Mida peab naine teadma andes rinnapiima?
Andes lapsele rinda, kaotad 300-500 kcal päevas. Väga oluline, et ema toit on mitmekülgne ning saaksid vajalikud toitained, vitamiinid, et need lapsele edasi anda.

Oluline on saada toidust ...

Kaltsium

Kaltsium annab lapsele tugevad luud ja terved hambad. Samuti mängib väga suurt rolli vereringes, lihastearengus, kui ka närvisüsteemis. Rinda andev ema peaks saama toidust kätte 1000 mg kaltsiumi päevas. Me saame kätte selle madala kalorsusega piimatoodetest, apelsinimahlast, teraviljast ja spinatist.

Süsivesikud
Süsivesikud aitavad lapsel kasvada, kaalust juurde võtta. Tervislikke süsivesikuid saame täisteratoodetest, puuviljadest, juurviljadest.

Kiudained
Aitavad ema kui ka lapse ainevahetusele kaasa. Me saame kiudaineid täisteratoodetest, pruunist riisist, puuviljadest, juurviljadest, ubadest, läätsed, oad, herned.

Foolhape
Väga oluline areneva lapse ajutegevuseks ja seljaaju arenguks. Näiteks lapseootsel naised, kes saavad päevas 0,4 mg foolhapet päevas, on väike risk, et sünnib laps sünnidefektiga. Me saame foolhapet näiteks täisteratooted, rohelised juurviljad, tsitruselised, oad, pähklid.

Rasvad - tervislikud rasvad
Väga oluline lapse kasvus ja arengus. Väga oluline just ajutegevuse ja närvisüsteemi arengul. Me saame häid rasvu oliiviõlist, pähklitest, pähkliõlidest, avokaadost, lõhest.

Jood
Jood on väga oluline lapsele kui ka emale just hormoonide töös, samuti lapsele kasvul, ajutegevuses ja arengus. Kui laps ei saa emapiima kaudu joodi võib olla probleeme hiljem kilpnäärmega ning üldsises arengus. Kõrge joodisisaldusega on mereannid ja piimatooted. Päevane joodisisaldus toidus võiks olla 150 mikrogrammi.

Raud
Lapse emale on väga oluline just raud. Kuna rauapuudusega tunnete te väsimust ja jõuetust. Hea rauasisalduses on lahjas lihas, teraviljas, oad, herned, läätsed, rohelised köögiviljad.

Valk
Valk aitab lapsel kasvatada lihaseid, tugevdada luid. Päevane kogus võiks olla 71 g. Me saame lahjast lihast, linnulihast, kalast, ubadest, pähklitest, munast ja tofust.



Vitamiin A

Oluline lapse südametegevusele ja arengule, nägemisele ja immuunsussüsteemile. 1500 mikrogrammi võiks rinnaga toitev ema toidust kätte saama. Väga head Vitamiin A allikad on piim, apelsin, juurviljad, nagu näiteks porgandid, magus kartul.

Vitamiin B6
Lapsele ülimalt oluline. Lagundab rasvu, süsivesikuid, valke. Vajalik lapse ajutegevuses, funktsioneerimises. Head allikad linnuliha, kala, täisteratooted, banaan.

Vitamiin B12
Mängib väga suurt rolli lapse punavereliblede töös, tekkes. Oluline samuti ajutegevuses ja funktsioneerimises. Vitamiin B saate näiteks munast, lihast, kalast, madala kalorsusega piimatooted.

Vitamiin C
Lapsele oluline kasvamisel ja luude tugevnemisel ja hammaste arenemisele. Samuti aitab imenduda raual. C- Vitamiini saab tsitruselistest, brokkolist, tomatitest,

Vitamiin D
Oluline lapse hammaste ja luude arengus. Head D-Vitamiini allikad on madala kalorsusega piimatooted, apelsinimahl, muna, kala.