Vabane smuutiga liigsest rasvast, liigsetest kilodest!

Vabane smuutiga liigsest rasvast, liigsetest kilodest!

Autor: Reilika Nestor 18.04.2016 kell 00:30



Nagu me teame on banaan väga toitev puuvili ning aitab vabaneda kehal jääkainetest! Kui teha smuuti banaanist, linaseemnetest ja spinatist, aitab kaasa seedeprotsessile, rasvast vabanemisele ning jääkainetest vabanemiseks.
Eriti soovitavad teadlased juua seda smuutit neil, kes soovivad vabaneda liigsest kõhurasvast.

LINASEEMNED

  • Linaseemnete tõeline aare peitub nende biokeemilises koostises, täpsemalt – õli-, valgu- ja limaainete rikkuses. Eelkõige peaks rõhutama rohket õlisisaldust, seda enam, et selles õlis on palju polüküllastumata rasvhappeid. Et need rasvhapped kuuluvad niinimetatud oomega-rasvhapete hulka, siis on mõistetav, miks nii linaseemned kui ka neist pressitud õli on pälvinud rohket tähelepanu tervislikku toitumist soovitavates kirjatöödes.
  • Peale õli on linaseemnetes arvestataval hulgal ka seeduvaid süsivesikuid ja valke.
  • Kiudainete küllus: need võtavad enda alla peaaegu neljandiku seemnete massist. Tasub teada, et linaseemnetes on nii lahustumatuid kui ka vesilahustuvaid kiudaineid.
  • Vitamiinidest leidub rohkelt vitamiini E eri vorme ning teatud kogustes ka B-rühma kuuluvaid.
  • Mineraalühenditest on seemnetes palju nii kaaliumi-, magneesiumi- kui ka kaltsiumiühendeid ja taime kohta veel ebatavaliselt palju naatriumi.
  • Mikroelementidest sisaldab lina rauda, mangaani, seleeni, vaske ja tsinki.

BANAAN
  • Banaan aitab depressiooni ja stressi vastu. Temas sisalduvad ained tekitavad õnnetunnet. 
  • Söö kaks banaani enne treeningut. Aitab säilitada veresuhkrutaset.
  • Kaitseb lihaskrampide eest
  • Tugevdab luid 
  • Loob lõõgastava meeleolu
  • Banaani söömine vähendab turset, tänu kõrgele B6 vitamiinile.
  • Vähendab aneemia ohtu
  • Sisaldab märkimisväärselt rauda.
  • Kõrge kaaliumi tase
  • Madal soola sisaldus
  • Alandab vererõhku
  • Aitab ennetada infarkti ja insuldi ohtu
  • Soodustab seedimist
  • Stimuleerib rasvade liikumist sooltes
  • Kõhukinnisuse vastu
  • Kõrvetiste vastu
  • Leevendab maohaavandeid
  • Stabiliseerib maos hapete tasakaalu
  • Banaani söömine aitab kaitsta vähktõve vastu - neeruvähk
  • Eksamite ajal on soovitatav süüa banaani, just nimelt kõrge kaaliumi sisalduse tõttu.
  • Krooniliste haiguste puhul
  • Stabiliseerib veresuhkrut
  • Hommikuste iivelduste vastu
  • Nahapealse kiheluse sügeluse vastu hõõru banaan peale ning lase natukene aega olla. Hiljem pühi maha. 
  • Palaviku korral
  • Nibude valulikkuse korral aseta banaanikoor nibule ja lase mõnda aega olla. Leevendab valulikkus ja turset.
 
SPINAT
  • Oma madala kalorsuse ja kõrge toitainesisaldusega on spinat ääretult kasulik ja tervislik lehtköögivili. 
  • American Diabetes Association soovitab süüa paarsada grammi spinatit iga päev.
  • Et spinat ei kaotaks oma kasulikkust, siis peaks teda sööma töötlemata.
  • Paljudele meeldib keeta ja pannil kuumutada, kuid teadke, et ta kaotab töötlemisel oma raviomadused.
  • Sisaldab palju rauda ja kaltsiumit.
  • Sisaldab foolhapet.
  • Soodustab seedimist ja ainevahetust.
  • Südame- ja veresoonkonnahaiguste puhul soovitatakse süüa spinatit.

Mida me vajame tervislikuks smuutiks, et vabaneda liigsetest kilodest ja eriti kõhurasvast?

    1 banaan
    1 apelsin
    ½ klaasi maitsestamata jogurtit
    1 tl kookoseõli
    ¼ tl värskelt pressitud ingverit
    1/2 tassi spinatit
    2 tl linaseemeid
    2 tl vadakupulbrit, kes soovib

Valmistamine:

Blenderda kõik koos. Joo värskelt.

See smuuti asendab ühe toidukorra. Eriti kasulik on juua hommikuti või peale väsitavat tööpäeva. Samuti enne treeningut.