Uni - hädavajalik stressi ravim

Uni - hädavajalik stressi ravim

Autor: Reilika Nestor 27.10.2014 kell 08:00

Uni kuulub inimese elutähtsate funktsioonide hulka, magades organism taastab ennast.
Uneaeg koosneb mitmetest korduvatest tsüklitest:

  • Pindmine uni
  • Süvauni
  • Unenägude uni

Süvauni on vajalik keha, unenägudega uni aga aju taastamiseks. Une ajal ei taastu mitte ainult keha rakud, vaid ka hormoonide tase. Hormoonid mõjutavad aga omakorda kõikide elundite tööd. Näiteks täisväärtuslik uni on tähtis vererõhu ja vere suhkrusisalduse korrashoidmiseks.

Selleks, et olla vaimselt ja füüsiliselt vormis, vajab täiskasvanud inimene 7-8 tundi ööund.

Tänapäeva stressirohke elutempo on lühendanud uneaega. Ka paljud inimesed, üldjuhul tööga ülekoormatud inimesed ei väärtusta uneaega. Kui tervis on korras ja tööd palju, võib magamine tunduda ajaraiskamisena. Uneajast töötamine tekitab aga varem või hiljem terviseprobleeme:

  • unehäired
  • vererõhu tõus
  • südame rütmihäired
  • valud rindkeres

Üha sagedamini avariide põhjuseks on autoroolis magama jäänud inimene, kes pole korralikult maganud.

Stress ja unetus on omavahel tihedalt seotud. Stess põhjustab unetust. Samal ajal võivad unehäired olla stressi põhjuseks. Kõige kättesaadavamaks ja lihtsamaks viisiks unehäiretest võitu saada on muuta oma eluviisi.