Ülajäsemete massaaž

IStockPhoto

Ülajäsemete massaaž

Autor: Reilika Nestor 26.01.2015 kell 00:00

Enesemassaaži sooritatakse istudes. Toeta vasak käsi masseerimiseks reiele, hoides peopesa põlve lähedal. Mudi küünarvart, alustades tagumisest osast. Lükka sujuva liigutusega parema käe sõrmedega vasaku käe nahka peopesa poolt küünarnuki suunas, seejärel mudi kätt samal viisil eestpoolt.

Edasi hõõru sõrmi, sõrmeliigeseid, sõrmede vahesid ja käelaba. Vasaku käe hõõrumise ajal peavad parema käe pöial ja sõrmed asetsema vastastikku.

Seejärel hõõru randmeliigeseid. Hõõru ka küünarvart ning pigista samas järjekorras nagu eelnevalt mudisid. Suund peaks jääma randmest küünarnuki poole.

Nüüd on järg küünarliigese käes. Aseta vasak käsivars vabalt reitele, peopesa ülespoole. Parema käe pöial tuleb panna vasakusse küünraauku, ülejäänud sõrmed jäta käsivarre taha või küljele. Soorita pöidla ning sõrmedega vaheldumisi ringikujulisi hõõrumisliigutusi.

Õlavarre massaaži alusta jälle mudimisega, suunaga küünarnukist õla poole. Masseeritava käe peopesa jäta reiele puhkama, küünarnukk kergelt kõverdatud. Seejärel asu pigistama õlavarre eesmist lihast (õlavarre-kakspealihast). Võta lihas kergelt sõrmede vahele, pöialdega seestpoolt. Pigistamine peaks olema suunatud küünarnukist ülespoole. Et pigistada õlavarre tagumist osa (kolmpealihast) pead parema käe panema reite vahele ning kallutama end ettepoole. Et lihast hästi sõrmedega haarata, on vaja masseerivat kätt käeliigestest kõvasti kõverdada. Masseerimise suund on altpoolt ülespoole.

Viimasena tuleks masseerida õlal asetsevat deltalihast. Lihase lõdvestamiseks kõverda parem jalg, toeta selle kand tooli või diivani servale ja asetad parem küünarnukk põlvele nii, et käsi ripuks vabalt. Võta lihasest vasaku käe sõrmedega kinni ja pigista kaela suunas.