UJUMINE VÕI JOOKSMINE? Kumb põletab rohkem kaloreid, kumb on effektiivsem?

UJUMINE VÕI JOOKSMINE? Kumb põletab rohkem kaloreid, kumb on effektiivsem?

Autor: Reilika Nestor 13.04.2016 kell 09:52



Fakte ujumise ja jooksmise kohta. Üleüldiselt on ujumine ja jooksmine kõige paremad kaloripõletajad. Kuid väga paljud ei saa joosta, siis toome näiteks ujumise versus jooksmine.

  • Kui jooksed 11,2 km, põletad sa sellega 700 kcal. Kui aga ujud 457 m minutis, kulutad sa 550 kcal.
  • Ujumine vabastab sinu keha stressist, jooksmine aga võib ajada keha pingesse.
  • Ujumine on lõõgastavam kui jooksmine.
  • Jookmine treenib sinu alakeha rohkem, ujumisega töötab aga kogu keha. Kõik lihasgrupid on töös.
  • Jooksmisega võivad jalad muutuda nõrgaks, seda ohtu aga ujumisega pole. Pigem on ujumine tõeline teraapia.
  • Paljudel inimestel on probleemiks just käevarred, ringkere. Kahjuks seda ei treeni jooksmisega. Ujumisega treenite endale ilusa rindkere.
  • Jookmisega higistad sa rohkem, ujumisega aga vähem.
  • Jookmine võib ülekoormata südant, ujumine aga aitab kaasa südametegevusele.
  • Kui sa valid ujumise jooksmise asemel, siis sa pead rohkem ujuma, et saavutada samapalju kaalukaotuses kui see oleks jooksmisega.

Kokkuvõtteks võiks öelda, et ujumine on lõõgastavam ning leevendab stressi ja samaaegselt alandab kaalu. Jooksmine on aga kaalukaotusega efektiivsem.

Kui alustate jooksmisega, siis käige arstlikus kontrollis, sest väga paljudele ei sobi jooksmine. Pidage nõu oma perearstiga.

 
Kui aga sa ei saa joosta ega ujuda, siis on jooksmisele alternatiivsed harjutused - LOE LISAKS - KLIKI !

ÄRA UNUSTA KA VENITADA - KLIKI!