Tõeline imetegija infrapunasaun?

IStockPhoto

Tõeline imetegija infrapunasaun?

Autor: Reilika Nestor 09.01.2015 kell 00:50

Infrapunasaun omab tõestatud efekti inimese organismi kuhjuvate jääk- ja mürkainete väljutajana. Teadlased kinnitavad, et regulaarsel infrapunasauna kasutamisel eemalduvad isegi raskemetallide soolad.

Probleemid ja haigused, mille puhul regulaarne infrapunasauna kasutamine võib omada ravitoimet (eelnevalt arstiga konsulteerides):

  • Kõrge (alaneb vere kolesteroolitase)/madal vererõhk
  • Vereringehäired (infrapunasoojus laiendab veresooni, eriti perifeerset vereringet)
  • Ülekaal (higistamisprotsess “põletab” kaloreid)
  • Reuma ja artriit
  • Nahapõletused (leevendab valu, kiirendab uue naha kasvamist)
  • Südame-veresoonkonna haigused (alaneb kolesteroolitase, väheneb südamehaiguste risk)
  • Liigesehaigused, soolade ladestumine Spasmid
  • Neerupuudulikkus (intensiivne higistamine vähendab neerude töökoormust)
  • Tselluliit (aitab väljutada rasvkoesse kogunenud jääkaineid)
  • Seljavalud
  • Kroonilised lihasvalud
  • Maovalud
  • Stress (mõjub rahustavalt, aitab unetuse, närvilisuse puhul)
  • Bronhiit
  • Seedehäired
  • Astma
  • Nina-, kõrva-, kurguhaigused (leevendab kroonilisi haigusi, vähendab sagedaid ninaverejookse)
  • Külmetushaigused (pärsib viiruste paljunemist, tõstab organismi vastupanuvõimet)
  • Nahahaigused (positiivne mõju ekseemidele ja isegi psoriaasile)
  • Nimmepiirkonna valud
  • Artroos
  • Organismi nõrkus ja kurnatus (tõstab organismi üldist vastupanuvõimet ümbritseva keskkonna suhtes)
  • Kosmeetiline toime
Intensiivne higistamine aitab organismil liigse koormuseta puhastuda, parandades seeläbi nahasiseseid ainevahetuslikke protsesse. Kiirenenud vereringe annab värske jume, lisaks on kosmeetilistel hoolduskreemidel efektiivsem mõju. Täheldatud on ka armkoe kiiremat paranemist. 

Infrapunasaun on heaks täienduseks salongides läbi viidavatele kehahooldustele, aidates kiiremini jõuda soovitud eesmärgini. Sügavale tungiv infrapunasoojus aitab lõhustada nahaalusesse rasvkoesse kuhjunud jääkainete kogumikke ning aktiivse higistamise tõttu kulutab meie organism poole tunnise seansiga märkimisväärse hulga (kuni 600) kaloreid, mis võrdub sama aja sörkjooksuga. Seega sobib infrapunasaun inimestele, kes soovivad kaalu kontrollida ja tervist parandada, kuid kellel ei ole võimalik regulaarselt treenida. 

Infrapunaseansse on soovitav läbida kuurina, käimistihedusega kaks kuni kolm korda nädalas ühe kuu jooksul. Saun ei tekita väsimust ega unisust ja sobib kasutamiseks ka hommikuti. Ealisi piiranguid ei ole ja vastunäidustustest kehtivad üldised saunu puudutavad haigusilmingud. Samuti ei ole soovitavad rasedusaegsed saunaskäigud. 

Kui soovitakse kombineerida solaariumit ja infrapunasauna, tuleb enne käia solaariumis, sest vastupidi tehes võib nahka põletada.
Kindluse ja ettevaatlikuse mõttes võiks need kaks protseduuri siiski erinevatele päevadele planeerida.

www.derma.ee