Tervisliku kaalulangetamise nõuanded

IStockPhoto

Tervisliku kaalulangetamise nõuanded

Autor: Reilika Nestor 24.11.2014 kell 00:00

Tänapäeval justkui muust peale selle ei räägitagi, kui et inimesed on ülekaalulised, kuna ei toitu õigesti. Sõbrannadega juttu ajades kuuleme pidevalt, et kellegi arvates on siin ja seal paar kilo üle või natukene suurem kui soovitud ning otsitakse võimalusi, kuidas liigsetest kilodest vabaneda. Femini jagab paar nippi, mis võiksid kaasa aidata tervislikult üleliigsete kehakumeruste kaotamisele.

  • Tuleb süüa vähem töödeldud jahutooteid. Ka leiba oleks kasulik tarbida ainult jämedast jahust tehtuna.
  • Tuleb süüa vähem praetud toiduaineid, kuna praadides kaovad toidust kasulikud ained ja toidule lisandub ebavajalik taimerasv. 
  • Tuleb piirata magusa tarbimist. Süsivesikuid on tarvis, kuid parematest allikatest kui seda on puhas suhkur.
  • Päevased toidukorrad peavad sisaldama nii valke, rasvu ja süsivesikuid. Sealjuures pea meeles, et head rasvad nagu oliiviõli on tervisliku toitumise alus.
  • Inimene peab iga päev vähemalt 30min liikuma. 
  • Tugevat õhtusööki ei tohiks süüa hiljem kui paar tundi enne magamaminemist. 
Me võime kõike, mida me sööme, arvutada ümber kaloriteks, kuid seejuures tuleb silmas pidada seda, et grammide või kalorite hulk, mida me päeva jooksul tarbima peaksime sõltub vanusest, east, pikkusest, soost ja kaalust. Kalorite lugemine pole aga hädavajalik, kui süüa kõike mõõdukas koguses ning selle kõrvalt end liigutada. Organismi jaoks pole töö pole ainult maal puude lõhkumine, vaid ka sportimine ja teadusetegemine, raamatu kirjutamine, kõndimine, koristamine ja kõik muu väljaspool paigal istumist. Igasugune vaimne ja füüsiline pingutus teeb tervisele head.

Kui sa tahad tervist ja töövõimet kahjustamata veidi kõhnuda, aitab sellest, kui piirad halbade rasvade söömist, mida sisaldavad saiakesed, sai ja tihti ka leib. Loobu ebavajalikest süsivesikutest nagu näiteks kommid, värviline šokolaad ja koogid. Et taltsutada isusid, tuleb tavasöögikordadel süüa rohkem aedvilju ja keedetud või hautatud liha, lahjat piima, puuvilju (väljaarvatud ploomid ja pirnid). Seejärel ei tohiks tekkida liigset magusaisu, kui päeva jooksul õige kogus toitaineid on söödud.

Pärast päeva põhisöögikorda ära tee uinakut ega loe ajalehti või raamatut, vaid mine jalutama või pese toidunõud puhtaks. Igal juhul leia kohe mingi toimetus, et sa ei lamaks või ei istuks, kuna see ei soodusta seedimist ning toitained ei saa õigesti kehas ära kasutatud.

Need nõuanded on aeglaselt ning tervislikult kaalu langetamiseks. Toitumise tasakaalustatumaks muutmine aitab automaatselt kaotada paar-kolm kilo.