Taldrik, mis võiks igaühel köögis olla, et tuletada meelde, kuidas tuleb toituda

Taldrik, mis võiks igaühel köögis olla, et tuletada meelde, kuidas tuleb toituda

Autor: Reilika Nestor 26.03.2016 kell 01:10

Toitu tervislikult, see on ideaalne näide.



1/2 Köögiviljad, millega annad taldrikule värvi

Söö köögivilja 3-5 portsjonit päevas. Köögiviljades on palju vitamiine, mineraal-  ja kiudaineid ja neid on väga vähe rasva. Kasuta erinevat värvi köögivilju, nii saad maitsva ja tervisliku eine. Neid köögivilju, mis ei sisalda tärklist, võid süüa nii palju kui soovid.
Proovi teha köögiviljamahla, kas värsketest, külmutatud või vähese soolasisaldusega konserveeritud köögiviljadest. Köögiviljad annavad maitset suppidele ja hautistele ning neid on mõnus kasutada söögikordade vahepaladena.

1/4 Liha : vähe ja lahjat


Sa vajad ainult 110-170 g valku päevas. Lihast saad sa organismile vajalikku valku. Söö korraga vähem ja pigem rasvata loomaliha või sealiha. Samuti võid tarvitada muid valgurikkaid toiduaineid - lõhet, läätsesid, ube, tofut ja muna. Vormiroast näiteks lasanjest saad nii korraga liha kui ka teravilja.

1/4 Teraviljad ja tärklis : erinevad valikud


Söö teravilja või kartulit 6-11 portsjonit päevas. Täisteraleib, helbed, makaronid on kasulikumad kui valgest jahust tooted. Vädi valget jahu.  Tervislik toit sisaldab peamise komponendina kas täisteranisu või muud täisteravilja. Kasuta ka teisi vilju näiteks metsikut riisi, kaera ja maisi.

Toit serveeri väljapoolt sissepoole, siis tundub, et taldrikul on rohkesti süüa.