Süüa või mitte süüa ennem treeningut?

Süüa või mitte süüa ennem treeningut?

Autor: Reilika Nestor 18.11.2015 kell 10:17

Murrame müüdi, mitte süüa ennem treeningut on nii vale kui vale. Te peate alati sööma ennem treeningut, et kehal oleks energiat tulla toime treeningkoormusega. 

Paljud arvavad, et kui mitte süüa ennem treeningut põletab see teie kehas rohkem kaloreid ning rasvasid. See on aga suur vale. Seda võiks nimetada enese piinamiseks.

Te vajate süsivesikuitd, et oleks energiat. Kui teie veresuhkur on madal, siis keha kasutab ära teie kehavarusid. Halvemal juhul hakkab teil halb. Uurimused näitavad, et need, kes ei söönud ennem treeningut põletasid kehas treeningu ajal oma keha lihasmassi. Treeningu eesmärk on olla tervislik, mitte hävitada oma keha. Te olete loid, uimane, väsinud, depressiivne, näljane peale treeningut. Paljud premeerivad endid just peale treeningut, see on vale. Vahetult peale treeningut peate te ootama, ca 20 minutit, siis alles 20-60 minuti vahel on kõige soovitavam süüa.

Te peate teadma, et teie keha vajab nö kütust, et toime tulla kehalise aktiivsusega. Mida intensiivsemat ja raskemat treeningut harrastate, peate teadma mida sööte ennem treeningut. Teadlased toovad lihtsaid näiteid võrreldes tühja kõhu treeninguga. "Proovige sõita autoga, mil pole kütust. Proovige kasutada telefoni kui aku on tühi!"

Kõige parem on süüa 45 minutit ennem treeningut. Kui te sööte midagi ennem treeningut põletate rohkem kehas kaloreid, rasvu ja tõstate lihastoonust. Näiteks maitsestamata jogurt marjadega, banaan, õun või pähkleid. Süües 1-2 tundi ennem treeningut peaks toidu toiteväärtus jääma 300-500 kcal vahele.

Jäta siis meelde, sa peaksid alati sööma ennem treeningut. Väike, tervislik proteiini või süsivesikute snäkk.