Suitsetamise tagajärjel suureneb närvisüsteemi ärritus

http://www.bkreader.com/2014/06/the-secret-of-smoking/

Suitsetamise tagajärjel suureneb närvisüsteemi ärritus

Autor: Reilika Nestor 06.11.2014 kell 08:00

Sageli ütlevad suitsetajad, et sigaret rahustab närve ja aitab neil stressi leevendada. Tegelikult suureneb suitsetamise tagajärjel närvisüsteemi ärrituvus, mis kaudselt võimendab veelgi nikotiinivajadust. Selleks, et vähendada suitsetamisega seotud halba enesetunnet, tuleb aga aina sagedamini süüdata sigaret. Suitsetamine tõstab vererõhku ja lühendab eluiga ning suitsetamisega kaasneb ka mitmed teised tervisehäired.

Suitsetamine on üks südame-veresoonkonnahaiguste kõige ohtlikumad riskitegurid. Risk südameinfarkti tekkeks on seda suurem, mida rohkem ja kauem inimene on suitsetanud. Risk väheneb, kui suitsetamisest loobuda.

Lisaks sellele, et suitsetaja seab ohtu oma elu, mõjub suits halvasti ka läheduses viibivatele inimestele.

Võib tunduda, et suitsetamine aitab lõdvestuda, tulla toime stressiga ja sellele kõigele mitte mõelda, kuid tegelikult toimib see vastupidi.

Mittesuitsetamine ei kaitse mitte ainult Teie, vaid ka Teie lähedaste tervist.

Suitsetamisest loobumise juures on tähtsaim saada võitu harjumusest stressi ilmnedes sigaret läita. Loobumise teel on abiks, kui minna üle lahjematele markidele, vähendada igapäevaste sigarettide arvu, asetada end sageli oludesse, kus suitsetamine pole lubatud, ning lõpuks leida teisi ja tervislikumaid pinge maandamise allikaid.

Et suitsetamisega kaasneb tihti ka hingamise rahulikumaks muutumine, võib abi olla suitsetamisele omase hingamise matkimisest. Soovitatav on teha seejuures paus sisse- ja väljahingamise vahele ning pikalt välja hingata.

Kindlasti ärge kartke abi küsida ja paluda oma perearstilt või vastava ala spetsialistilt.