Rindkere massaaž

IStockPhoto

Rindkere massaaž

Autor: Reilika Nestor 28.01.2015 kell 00:00

Rindkere masseerimisel kasuta mitut masseerimisvõtet. Üks neist on mudimine, mida peaks kasutama rinnakust kaenlaaukude suunas, siludes paremat külge vasaku käega ning vastupidi. Teine võte on pigistamine, mida kasutada suure rinnalihase juures. Selleks haara parema käe sõrmedega vasaku rinnalihase tagumisest poolest, hoides pöidlaga eestpoolt.

Ole istuvas asendis, aseta vasak käsivars lõdvestatuna vasakule reiele. Lihase pigistamist alusta vasakust rinnast (ära võta seda otsesõnu, vaid lükka rinda pisut ettepoole, sest rinnanääret ei tohi üldse masseerida) ja liigu üles külje suunas kuni kaenlaauguni. Hõõru parema käe sõrmeotste ringliigutustega lihast, mis asetseb rinnaku ülemises osas, kohe rangluu all, suunaga rinnakust väljapoole. Alusta altpoolt ning aseta iga järgmise liigutusega sõrmed järjest kõrgemale. Tee seda ka vasaku käega paremat lihast hõõrudes.

Nüüd on järg rindkere lihaste alumisel osal, mis asub rindade joone ja roiete vahel. Tunned selle kergesti sõrmedega kompides ära. Alumises osas tegele roiete vahelihastega. Aseta parema käe harali sõrmed keha keskjoonele ja hõõru sõrmeotste ringjate liigutustega vasaku külje suunas, sõrmi järkjärgult ülespoole nihutades. Lõpeta võimalikult üleval rinna all, aga nii, et piimanäärmeid ei puuduta. Sedasama soorita vasaku käega paremal pool.

Seejärel asu masseerima vahelihast, mis eraldab kõhukoobast rindkere elunditest. See lihas on kuplikujuline ja tema otsad kinnituvad roietele. Vahelihase eesmise osa massaaži tee üheaegselt mõlema käega - kumbki käsi töötamas oma poolel. Seejuures pead istuma kergelt ettepoole kallutatult, lihased lõdvestunult. Haara sügavalt roietekaare alt ning alusta keskjoonelt. Pigista seda lihast, mis sõrmede alla jääb, suundudes üha enam külgede poole.

Sellesse piirkonda, nagu sa kindlasti oled varasemalt märganud, kipub tekkima rasvkude. Kui sa teed kas või osalist enesemassaaži, ära kunagi seda kohta vahele jäta.

Selja masseerimist alusta selja kõige laiema lihase külgmisest osast. Ole istuvas asendis ja kui alustad paremast küljest, kummarda ette ning toeta parem küünarnukk paremale põlvele. See on vajalik selleks, et lõdvestada parema poole lihased.
Nüüd siruta vasak käsi kaugele taha, parema käe alla, ning haara lihase külgmisest osast, hoides pöialdega eestpoolt, ülejäänud sõrmedega tagantpoolt. Pigista lihas läbi, suunaga alt üles, kaenlaaugu poole (täpsemalt kaenlaaugu tagumise serva poole).

Selle lihase ülemist osa võid hõõruda nii, et kõverdad küünarnukist oma vasaku käe, asetad käeselja abaluude vahele ja hõõrud sõrmedega külgede suunas. Sedasama korda ka teise käega. Tee seda ainult istuvas asendis olles!