Pea meeles, kui alustad treeningutega! Olulised faktid!

Pea meeles, kui alustad treeningutega! Olulised faktid!

Autor: Reilika Nestor 26.03.2016 kell 00:00

  • Maini alati treenerile või juhendajale oma haigusest või haigustest või vaevustest. See on väga oluline, mitte seada oma tervist veel rohkem ohtu või teha liiga endale. 
  • Kui põed osteoporoosi, siis väldi hüpete ja kukkumistega seotud spordialasid, sulle ei sobi ka kumera seljaga ette painutused ja külgedele pööramised.
  • Enne aktiivse ja regulaarse tervisetreeningu alustamist peaks iga üle 40-aastane inimene tegema koormuse - EKG või kardiopulmonaalse testi, et hinnata tervislikku seisundit ja leida treenimiseks optimaalne koormus.
  • Füüsilist suutlikkust näitab ka 2 km kõnnitest või muu fitness-test.

Müokardiinfarkti, südamepuudulikkuse või aordi stenoosiga patsientide liikumisnõustamine on alati individuaalne. Selleks on vaja konsulteerida teil oma arstiga.

Pea meeles ka siinkohal mugavust ja turvalisus:

  • Kui harrastad kõndimist, jooksmist või suusatamist, siis võimalusel vali mugavad ja sinu jalgadele sobivad jalatsid, vajadusel kasuta tallatugesid.
  • Riietu mugavalt, hea on, kui saad riided vajadusel kihthaaval ära võtta.
  • Jalgratta või rulluiskudega sõites asuta kiivrit. Kiiver ja kaitsmed aitavad vältida vigastusi. 
  • Jalgratta ja teiste spordivahenditega võib juhtuda õnnetusi, kui need ei ole tehniliselt korras.