Palju kaloreid võib tarbida päeva jooksul lapseootel naine?

Palju kaloreid võib tarbida päeva jooksul lapseootel naine?

Autor: Reilika Nestor 03.11.2015 kell 11:31

Väga paljud naised, kes plaanivad jääda lapseootele ning kes juba on lapseootel, uurivad oma naistearstilt ning ämmaemandalt, milline on nende energiavajadus päeva jooksul.

Reeglina naiste kalorite norm päevas on 2000 kcal. Samas peab arvestama siinjuures kui paljude te liigute. Kui teie liikumine päeva jooksul on minimaalne, siis võiks olla teie päeva norm isegi alla 2000 kcal. Teie kõhubeebi vajab vaid juurde 200 kcal.

Väga oluline on järgida pigem seda, et teie toitumine oleks mitmekesine ning väikseke saaks kõikvõimalikud toitained, vitamiinid, mineraalid kätte. Jälgige koguseid, mida väiksemad on kogused ja tihedamalt, seda parem on see teie organismile ning kõhubeebile.

Olulised on vesi, juurviljad, puuviljad ja maksimaalselt 180 g lihatooteid päevas. Vältida väga suurtes kogustes puuvilju, kuna neis on väga palju süsivesikuid.

Ärge liialdage valmistoitudega, magusaga, magusate jookidega. Suhkur on see, mis teeb meie kehale liiga, kui ka kasvatab beebit.

Naistearstid soovitavad süüa minimaalselt viinamarju, banaani, mandariine, õuna, kuna nendes sisalduv süsivesikute hulk jõuab beebini ning kasvatab beebit.

Kõige selle juures on oluline liikumine, kuid on ka naisi, kes ei suuda raseduse ajal liikuda. Need naised peavad eriti jälgima oma toitumist.

Kõik, mis tarbite üle 2200 kcal päevas, kasvatab teie kaalu ning jääb teie kanda. Sellest kaalust on väga raske vabaneda.

Söögiisu kontrollimiseks ja tagasi hoidmiseks on väga hea võtta päeva jooksul veekann, kuhu lõigata sisse teie lemmikuid puuvilju või marju ning juua seda kui tekib ülemäärane isu. Kui teie isu püsib ikkagi peale 200 ml vee joomist, siis tegemist on söögiisuga. Tihtipeale siiski annab keha märku hoopis vedeliku puudusest.
Naistearstid soovitavad teha sellisel juhul endale putrusid. Näiteks tatra- või neljaviljaputru, mis viib kehast ühtlasi välja jääkaineid. Samas kui teil pole võimaik teha putru, siis kerge salat, tükike kana, 1 puuvili. Väga hea on raseduse ajal granaatõun. Puhastab organismi.