Õlid, mida kasutame toidus!

IStockPhoto

Õlid, mida kasutame toidus!

Autor: Reilika Nestor 24.12.2014 kell 00:00

Tera-, kaun-, aed-, juurviljad ja pähklid sisaldavad küll rasvainet, mis meie organismile meeldib, kuid me ei jõuaks neid niipalju süüa, et meie organismi rasvavajadust täita. Seetõttu on pigem kasulikum tarvitada õlisid endid, kui et proovida saada neid toitudest.

Maitse puhtuse poolest on esirinnas pähkliõli, millele järgnevad oliiviõli, sojaõli, läätseõli, kanepiõli, päevalilleõli ja linaseemneõli.

Õli võib tavalise annustamise kõrval kasutada teravilja-, kaunvilja- ja seemnetoitude valmistamisel või juur- ja aedviljade kastmetes. Õli tuleb talvel kindlasti rohkem tarvitada, kuna talvel vajab organism suuremat rasvataset. Inimesed, kes kannatavad liigrasvumise all või kel on sellele pärilik soodumus, võiksid seda aga natukene vähem tarbida.

Parem on vahetada tarbitavaid õlisid, mitte kasutada alati ühte ja sama. Kindlasti ei pea piirduma ühe õli kasutamisega korraga. Alguses ei pruugi uut sorti õli hästi maitseda, kuid harjumine võtab kõigega aega – ära lase end sellest häirida.