Naine ja 40!

IStockPhoto

Naine ja 40!

Autor: Reilika Nestor 08.12.2014 kell 00:00

Kui aastakümnetele on kogemusterikas number neli ette tiksunud, anna siinkohal endale natukene aega, et heita pilk oma tervisele ning mõelda, kuidas sellega edasi käituda.

Neljakümnele järgnevad aastad on nii naisele kui mehele bioloogiliste muutuste aastad, milles hakkab paratamatult vananemine. Ainus, mida saame mingil määral muuta, on vananemise kiirus. Kas me jõuame väärikasse vanadusse aastate pärast või üsna pea? Kas haigena või vaimuerksana ning heas vormis? See kõik sõltub meist endist. Kui sa pole oma tervisele varem tõsiselt mõelnud, siis selles vanuses oleks ülim aeg, sest pärast neljakümnendat eluaastat on organism veel küllaltki kohanemisvõimeline.

Põhilise, millele hakata varasemast enam tähelepanu pöörama, saab kokku võtta mõne sõnaga: toitumine, kehaline liikumine ning vaimne tervis.

Astu peegli ette ja vaata oma keha. Tee kindlaks, kuhu on talletunud sinu rasvavarud. Rasv, mis on kogunenud käsivartele, õlgadele, rinnale, kaelale ja taljele on tervisele üpriski ohtlik. Polster puusadel, tuharatel ja reitel on tervisele vähem ohtlik. Järelikult on tervislikum olla pirn kui kõrvits või õun. Teada on ka see, et 40-aastase ja vanema naise ideaalne rasvaprotsent on 20-30% ja samavanusel mehel 15%-25%.

Selleks, et hinnata oma figuuri vastavust east lähtuvatele tervisenõuetele, tasub ennast mõõta. Mõõda talje ümbermõõt naba kõrguselt ja jaga see puusa ümbermõõduga. Naisel peaks see suhe olema 0,8 või vähem ja meestel 1,0 või vähem. Kui mõõdetud ümbermõõtude suhe ületab neid väärtusi, peaks hakkama mõtlema figuuri korrigeerimisele. Siinkohal tasub jääda realistlikuks ning arvestada sellega, et meile on looduse poolt antud teatud tüüpi kehaehitus, seega ei tasu ühtseks eesmärgiks võtta Hollywoodi staaride moodi väljanägemise. Nende eluviis ja väljanägemine on petlik, kuna neil on välimuse eest hoolitsemiseks terve meeskond, kes aitavad järgida nii treeningplaani kui ka toitumiskava.

Sinu tervislik kehakaal on selline, mida suudad säilitada madala rasvasisaldusega toitu süües ja järjepidevalt end füüsiliselt liigutades. Mitte kunagi pole hilja harjutustega alustada! Ära lase end häirida teadmisest, et paljud tuttavad ei tee mitte midagi või on sellest loobunud ja näevad ikka head välja. Innustagu sind teadmine, et välimus võib olla petlik ning mitte näidata nende tervise kvaliteeti!

Millega saad kohe alustada on näiteks rasvase ja magusa toidu söömisest loobumine. Unusta 24/7 hõivatud diivanid-tugitoolid ja mine liiguta end. Ükskõik, mida sa ka ei tee – see on parem kui istumine. Astu läbi arsti juurest, kontrolli enne tõsisema liikumisharjumuse kujundamist oma tervislikku seisundit.

Ära anna alla, kui üks liikumisharrastus sulle ei meeldi või on ebamugav. Igale inimesele näiteks ei sobigi sörkimine. Kehale on see-eest alati head ujumine ja kõndimine. Alusta näiteks 20- kuni 30-minutiliste jalutuskäikudega 3-4 korda nädalas. Kui võimalik, anna kas või kord nädalas lihastele tööd. Jõusaalis küsi aga kõigepealt spetsialistide nõu. Nii jõuad tasa ja targu oma tervise nimel tööd tehes ka suuremate tegudeni!

Tänasel päeval peetakse 40ndates inimesi väga suure potensiaaliga potentsiaaliga inimesteks. Niisiis aastad ei takista aastad olemast kehaliselt ja vaimselt aktiivsed. Vastupidi – tuleb vaid ise hoolitseda oma kehalise vormi ja tervise eest.