Mineraaliderikkad taimed taimetoitlaste laual

IStockPhoto

Mineraaliderikkad taimed taimetoitlaste laual

Autor: Reilika Nestor 02.12.2014 kell 00:00

Inimese kehas leidub 33 mineraalainet. Et inimene poleks terviseprobleemidest häiritud, peab tema toit kõiki neid aineid sisaldama. Siin on neist mõned ka välja toodud.

Lubi edendab hormoonide tegevust, annab südamele ja südamelihastele jõudu. Selle puudumisel tunneb inimene südame kloppimist ja luude nõrkust. Lubi edendab ka liikumist, samal ajal kui näiteks magneesium toob jalgadesse raskuse.

  • Lubjarikkad on juurviljad, rohelised aedviljad, kõik kapsad, maasikad (eriti metsmaasikad), vabarnad, mustikad, kirsid, viinamarjad, viigid, apelsin ja puhas vesi.
  • Mõnevõrra vähem sisaldavad lupja kartulikoored, teraviljad (koortealune) ja õunad.
  • Lubjavaesed on kaunviljad, keedetud seemneviljad ja pirnid.
  • Rohkelt lupja sisaldavad ka kaselehed, põldmarjalehed, vabarnalehed, sarapuulehed, malvei õied, majoraan, salvei, tüümian, kalmuse juured ja tammekoor.


Räni on ühes lubjaga tähtsamaid aineid organismis, kuna hoolitsevad naha, närvide, hammaste, igemete ja küünte heaolu eest.

  • Ränirikkad on juurviljad, kaun- ja teraviljad, puuviljad ja ploomid.
  • Ränirikkad rohud on osjad, kalmus ja vesimõõk.

Raud aitab veres hapnikku transportida ja rauarikkad taimsed toidud on kasulikud. Rauda sisaldavad kõik rohelised ja värvilised juur- ja puuviljad.

  • Rauarikkad on kõik rohelised salatid, spinat, rooskapsas, spargel, redis, naeris, herned, läätsed, seller, mais, ploomid, tikrid, maasikad, õunad, pirnid.
  • Rauarikkad on veel raudhein, põldmarjalehed, kalmus, linahein, linaseeme, aniis, benediktiini hein, lõvihammas, hapuoblikas, piparmünt, majoraan, tüümian, pähklilehed, rohelised pähklikoored, viinamarjalehed.

Naatrium on kasulik närvidele (nagu fosforgi) ja armuelule.

  • Naatriumirikkad on kõik kapsad, peasalat, redis, rõigas, spargel, spinat, vabarnad, tikrid, maasikad, põldmarjad, lõvihammas.
  • Naatriumirikkad on ka kaselehed, nõgeselehed, põldmarjalehed, maasikalehed, mustikalehed.

Kaalium on kasulik südamele, kopsudele, ajule. Sool (toidus) hoiab vett organismis, kuid kaalium eemaldab liigse vee kehast.

  • Kaaliumirikkad on kartul, tomatid, naeris, kurgid ja puuviljad.
  • Kaaliumirikkad taimed on veel nõges ja halunder.
Kloori leidub soolas, kuid mitmetes taimedes samuti.

Fluori sisaldub teraviljades ja merevees.

Arseen annab juustele läike ja stimuleerib suguorganite tegevust. Arseeni sisaldavad aedviljad ja juurviljad, kapsas ja naeris.

Väävel hoiab korras naha, juuksed ja poorid.

  • Väävlirikkad on õlid ja valgurikkad taimed, puu- ja juurviljad, eriti sibul, küüslauk, mädarõigas ja punane naeris.
  • Väävlirikkad rohud on nõges, benediktiin, lõvihammas ja kalmus.

Fosfor stimuleerib mõtlemist ja suguelu.

  • Fosforirikkad on teraviljad, kaunviljad, rõigas, spinat, oblikas, tomat, sibul, puuvili, oliiviõli ja ploomid.
  • Fosforirikkad on samuti kalmus, lõvihamba juured ja pähklilehed.

Jood rõhutab inimese temperamenti ja seda leidub sibulas, mädarõikas, redises, kapsas ja sidrunis.