Mida süüa enne ja pärast treeningut? Miks? Mida? Millal?

Mida süüa enne ja pärast treeningut? Miks? Mida? Millal?

Autor: Reilika Nestor 26.03.2016 kell 00:25

Paljudel keerleb peas mõte enne treeningut, süüa või mitte süüa ja kui süüa, siis mida?

Et anda oma treeningule maksimaalne tulemus, siis järgnevalt soovitamine, mida süüa enne ja pärast treeningut. Samuti mida süüa ja mis oleks see õige aeg.

Miks süüa ennem ja pärast treeningut?

Enne treeningut tuleks süüa seetõttu, et teil oleks piisavalt süsivesikuid ja proteiini, et toime tulla treeningkoormusega. Kaalulangetamise, rasva vähendamise, kui ka lihasmassi suurendamiseks pole hea treenida tühja kõhuga, kuna te pigem kurnate keha, kui seda treenite. Te kulutate enda lihasmassi ning tekib veel suurem vajadus peale treeningut ennast premeerida millegi heaga. Tühja kõhuga põletate vähem kaloreid. Keha hakkab teile vastu töötama. Teid võib vallata peale treeningut uimasus, tujutus, meeletu näljatunne. Treeningu ajal võite tunda peavalu, kui ka peapööritust.

Mida siis süüa enne treeningut?

  • Enne treeningut on soovitav süüa süsivesikuid, proteiini ja tervislikke rasvasid. Te panete oma organismi tööle.
  • Hea oleks süüa 300-500 kcal 2 tundi enne treeningut, mis võiks sisaldada süsivesikuid. Näiteks kaerahelbepuder.
  • 45 minutit enne treeningut peaks jääma kalorsus 50-100 kcal väärtusesse.
  • Õun või banaan 5-10 minutit enne treeningut.
Uurimused on näidanud, et süües enne treeningut põletab rohkem kaloreid! Treeningu pikkus peaks sellisel juhul olema 60 minutit.
Veendu alati, et treeningu kõrvale oleks võimalik võtta lonks vett.

Mida ma võin süüa peale treeningut ning millal?

Peale treeningut  20-60 minutit on aeg, mis on ideaalne söömiseks, kus keha omastab kõige paremini süsivesikuid ja proteiini! Olge ettevaatlikud sellisel juhul mida sööte. Kui te ootate kauem, siis keha jätab endale varuks kõik selle mida sööte.
Teadlased soovitavad süüa süsivesikuid rohkem kui proteiinirikkaid toite. 2 kalorit teie iga kehakilogrammi kohta ehk kui te kaalute 60 kg, siis võite süüa süsivesikuid 120 kcal. Proteiini aga poole vähem ehk siis 60 kcal. Kõige parem toit peale treeningut on kanaliha. Lisaks maitsestamata jogurt marjadega või proteiinijook/ banaan. Aga kindlasti järgige kalorsust vastavalt enda kehakaalule. Maksimaalne kalorsus, mida süüa peale treeningut jääb vahemikku 300-500 kcal.