Mida lampjalgadega ette võtta?

IStockPhoto

Mida lampjalgadega ette võtta?

Autor: Reilika Nestor 02.01.2015 kell 00:00

Suurt hulka inimesi vaevavad lampjalgadest tingitud probleemid, kuid nad pole tihti oma lampjalgsusest teadlikud. Seda on tegelikult aga lihtne määrata.

Määri tald millegi sellisega, mida on maast kerge puhastada. Astu põrandale, et jalatallast jääks jälg maha. Nüüd võta pliiats ja ühenda joonega jälje siseäärte servad, jaota jälg põikjoonega pooleks ja jaota tõmmatud joon omakorda kolmeks võrdseks osaks. Kui sinu jalajälg mahub ristlõike ühele kolmandikule, on pöia kumerus õige ja lampjalgsuse ohtu pole. Kui aga jalg ulatub poole ristlõikeni, siis tähendab see, et jalatalla olukord on juba ohtlik.

Mida olukorraga ette võtta? Esimese asjana peab jalga panema ilmastikule vastavad jalatsid ning suunduma arsti või ortopeedi juurde. Ainult arst saab määrata õiged ortopeedilised sisetallad ja spetsiaalsed harjutused, mis aitaksid jalavõlvi tõsta. Ka täiesti normaalne pöid võib aja jooksul muutuda lampjalaks, eriti juhul, kui töötame pidevalt püstises asendis ning kanname ebamugavaid jalatseid.

Ise saaksime olukorda ennetada kandes pehme ja paksu tallaga jalatseid. Jalatsite pealsed võiksid olla valmistatud õhku läbilaskvast riidest. Ka lahtise kanna ja varbaga jalats võimaldab paremat õhu juurdepääsu jalale. Igal võimalikul hetkel tuleb jalad asetada puhkeseisundisse: jalad risti, pöiad toetuma väliskülgedele. Eriti hea on ka paljajalu kõnd varvastel. Kõndida tuleks proovida nii edaspidi kui tagurpidi. Igasugune hüplemine mõjub samuti pöialihaste tugevdamisele ning pöidade kumerusele hästi. Kõrge pöid on ilus pöid!