Massaaž: väsinud lihastele!

IStockPhoto

Massaaž: väsinud lihastele!

Autor: Reilika Nestor 03.01.2015 kell 00:00

Enda masseerimise mõju on kahesugune: ühelt poolt tõstab see organismi toonust ja teiselt poolt vähendab väsimuse mõju. Seejuures tuleb meeles pidada, et mõnes olukorras võib massaaž sind aidata, kuid teises hoopiski kahjustada. Eriti suur on oht, kui teha seda ise, kellegi juhisteta ja tundmata põhjalikult inimese anatoomiat ja füsioloogiat.

Lihase töömehhanism on väga keeruline. Lihase väsimusele viitab vähesele hapniku juurdevool ning sellest tulenev lihase aeglasem ja suuremat jõupingutust nõudev kokkutõmbumine. Loomulik ravi sellisele juhtumile on puhkus. Siinkohal on meile abiks ka enesemassaaž, mis aitab üsna lühikese ajaga taastada lihaste töövõime.

Kui leidub vähegi vaba aega, võib enesemassaaži teha iga päev 10-15 minutit. Enesemassaaž soovitatakse teha ainult ilma terviseprobleemideta inimestele.

Enesemassaaži ei tohi kindlasti teha, kui sul...

  • on palavik;
  • esinevad erinevad kehavalud;
  • on vere- ja/või veresoonkonnahaigus;
  • on nahahaigus, haavandid või muu nahakahjustus;
  • on veenilaiendid;
  • on mustad käed või määrdunud nahk.