Maailmas üha rohkem populaarsust koguv dieet - Rootsi dieet

Maailmas üha rohkem populaarsust koguv dieet - Rootsi dieet (2)

Autor: Reilika Nestor 24.11.2015 kell 15:05

  • See dieet jätab välja või soovitab kasutada minimaalselt süsivesikuid ning keskendub rohkem kasulikele rasvadele ja proteiinidele.
  • Unusta kalorite lugemine.
  • Keskendu kellaajalisele söömisele. Pane paika enda jaoks sobivad kellaajad, millal süüa ja et sa suudaksid seda igapäevaselt järgida. 
  • Rootsi dieedi puhul keskendutakse kasulikele ainetele toidus, mis annaks löögi söögiisu vähendamisele ning kiirendaks organismi ainevahetust. 
  • Rootsi dieedi puhul teadlased arvavad, et madal süsivesikute ja kõrge kasulike rasvade ja proteiinide tase tõstab nö hea kolesterooli taset.
  • Insuliini ja veresuhkru stabiilne tase.
  • Joo keskmiselt 1-1,5 l sidrunivett päevas
  • Joo rohelist teed, kui tunned, et kõht on tühi.

Reeglid Rootsi dieedi puhul!
Toiduained, mis on lubatud Rootsi dieedi puhul
  •     Kõik lihad (võimalikult madala rasvasisaldusega)
  •     Kõik kalad, krevetid
  •     Muna
  •     Köögiviljad, nagu näiteks kapsas, kaalikas, brokkoli, suvikõrvits, tomat, spinat, lehtsalat, pipar. 
  •     Seened, avokaado, oliivid.
  •     Kõrge rasvasisaldusega piimatooted, mida lubatakse süüa on jogurt, või, hapukoor, juust. 
  •     Pähklid - päevalilleseemned, maapähkel, kõrvitsaseemned, mandlid.
  •     Piimatoodetega ning pähklitega tõstabki selle dieedi puhul rasvasisalduse kõrgele. Kuid nagu te näete, pole need kahjulikud rasvad.

Toiduained, mida võib tarbida aegajalt / paar korda nädalas ning magustoiduna.

  • Punapeet, porgand, seller, kaalikas.
  • Vaarikad - magustoidu asemel.
  • Tume šokolaad - 70%- ne.
TOIDUAINED, mis on KEELATUD
  • Suhkur, poemahlad, soodajoogid, limonaadid, maitsestatud veed, pasta, küpsised, tordid, koogikesed, koogid, muffinid, jäätis, müsli. Kõiksugused magusained. 
  • Kartulikrõpsud, snäkid, riis, kartul, jahutoodetest tehtud toiduained, sai, leib.
  • Margariin, rapsiõli, rafineeritud õlid. 
  • Alkohol, eriti õlu.
  • Töödeldud, valmistoit, rämpstoit.


Rootsi dieedi põhitõde ning miks ta on kasulik?

Tervislikud kiudained
Rootsi dieedi eesmärk on hoida nö heade kiudainetega nagu pähklid täiskõhutunnet. Seetõttu kaob teil söögiisu ning peate kindla söögikorrani ilusti vastu. Nagu pähklite söömine hoiab teie veresuhkru stabiilsena. Päevane pähklite maksimaalne kogus peaks olema ca 40 g meestel ja 25 g naistel. Juua lisaks rohkelt rohelist teed ja sidrunivett.

Kõrge proteiinisisaldusega toit
Proteiinirikas toit paneb teie organismi tööle ning aitab kaasa ainevahetusele, põletab rasvasid, kasvatab lihasmasse - isegi siis kui te ei treeni. Selle dieediga põletate isegi öösel kaloreid rohkem, kui tavaliselt.

Ei suhkrule ja süsivesikutele!
Teadlased on kindlaks teinud, et põhiline rasvumise ja ülekaalulisuse põhjus peitud suhkrus. Meie organismile mõjuvad laastavalt süsivesikud ja suhkur. Me ei märka igapäevaselt kui paljudes toiduainetes, jookides on suhkrut, mis meile on väga kahjulik. Suhkur tõstab insuliini taset, mis paneb meie söögiisu kõikuma ja tekitab näljatunde.


Rootsi dieet on tänaseks saavutanud ülemaailmse populaarsuse. Dieedi eesmärk on hoida kõht võimalikult kaua täis ning süüa kindlatel kellaaegadel. Soovitatav on eriti pidada neil Rootsi dieeti, kellele meeldib süüa. Selle dieediga ei tunne sa näljatunnet.

  • Aneli: 23.09.2016 kell 18:43

    Ülekaal on kaitsereaktsioon maailma, suhete või mingi muu valdkonna suhtes. Aga ausalt öeldes tuleb selles asjas sügavamale minna ja sind tundma õppida. Tavaliselt ju aitab 95% puhul distsipliin + sobiv sport + mitte liiga range dieet, vaid tasakaalustatud toit + ei mingeid vahepealseid söömisi ning mis peamine – armastada ja austada oma keha! Aga kui ausalt rääkida, siis proovi just Stockholmi dieeti – olen selle kohta kuulnud palju head tagasisidet. Ausalt öeldes ainus, mis mind on aidanud, on seesama Stockholmi dieet – tuleb vaid täita selline imelik test nende veebilehe https://goo.gl/gtsppg ja siis pidada kinni sellest, mida nad sulle saadavad. Tulemused ei jää tulemata.

    1 | 1 | Vasta | Teata ebasobivast kommentaarist
  • Enn Laius (ennlaius@gmail.com): 10.02.2017 kell 23:28


     Tere! Soovin liigsetest kilodest vabaneda! Olen raisanud palju raha igasugu
     paljureklaamitud toidu lisanditele, milledest pole mingit kasu olnud!
     Ainult petu kaup ja raha omastamine!

    0 | 0 | Vasta | Teata ebasobivast kommentaarist

Kommentaaride järjekord: Vanemad | Uuemad | Parimad

  • Aneli: 23.09.2016 kell 18:43

    Ülekaal on kaitsereaktsioon maailma, suhete või mingi muu valdkonna suhtes. Aga ausalt öeldes tuleb selles asjas sügavamale minna ja sind tundma õppida. Tavaliselt ju aitab 95% puhul distsipliin + sobiv sport + mitte liiga range dieet, vaid tasakaalustatud toit + ei mingeid vahepealseid söömisi ning mis peamine – armastada ja austada oma keha! Aga kui ausalt rääkida, siis proovi just Stockholmi dieeti – olen selle kohta kuulnud palju head tagasisidet. Ausalt öeldes ainus, mis mind on aidanud, on seesama Stockholmi dieet – tuleb vaid täita selline imelik test nende veebilehe https://goo.gl/gtsppg ja siis pidada kinni sellest, mida nad sulle saadavad. Tulemused ei jää tulemata.

    1 | 1 | Vasta | Teata ebasobivast kommentaarist
  • Enn Laius (ennlaius@gmail.com): 10.02.2017 kell 23:28


     Tere! Soovin liigsetest kilodest vabaneda! Olen raisanud palju raha igasugu
     paljureklaamitud toidu lisanditele, milledest pole mingit kasu olnud!
     Ainult petu kaup ja raha omastamine!

    0 | 0 | Vasta | Teata ebasobivast kommentaarist