Lõdvestumine – parim aeg selleks?

IStockPhoto

Lõdvestumine – parim aeg selleks?

Autor: Reilika Nestor 10.01.2015 kell 00:00

Kahjuks ei oska enamik inimesi üldse õigesti hinnata lühikese, näiteks 15- minutilise puhkuse väärtust ja tähtsust. Eriti hea on sellise pisikese pausi mõju pärast tööd, koju jõudes. Füüsiline lõdvestus on tihedalt seotud vaimse lõõgastumise ja rahunemisega.

Tänapäeval, mil meid ümbritseb nii palju närvilist liikumist, müra ja kära, ning mil igaüks meist töötab füüsiliselt ja vaimselt vähemalt kahe-kolme inimese eest, on lühiajalised puhkused väga vajalikud. Et sellest n-ö viimast võtta peab kindlustama endale rahu. Palu meest, et ta selle päeva hädavajalikud toimetused ise ära teeks ja leia lastele omaette tegevus, et saaksid korraks iseendale pühenduda.

Pane valmis kaks vatitükki, mis on niisutatud kas nõrga tee- või kummeliõietõmmisega. Sule oma toa uks 15-30 minutiks. Ava aken, olenemata välistemperatuurist. Suvel väga palava ilmaga jäta aken muidugi suletuks. Nüüd heida pikali, pane pea alla madal padi ja jalgade alla kokkurullitud tekk. Kata silmalaud niiskete vatipatjadega ja aseta käsivarred seejärel sirgelt keha kõrvale.

Hinga aeglaselt ja sügavalt sisse-välja, hoides teadlikult ühte rütmi. Oluline on seejuures tõrjuda töö ja teiste kohustustega seotud mõtteid. Kujuta ette, et sinu keha osad muutuvad üksteise järel raskeks ning taas kergeks. Lõdvesta lihaseid. Selline mõtete suunamine aitab sul end ümbritsevast paremini välja lülitada.

Kui tunned, et oled saanud korralikult lõõgastuda, eemalda vatipadjad silmadelt, tõuse aeglaselt istuli ning pöördu rahulikult oma toimetuste juurde tagasi.

PS! Selleks veedetud aega ei tasu kunagi kahetseda!