Liigesemassaaž- Milleks vajalik?

IStockPhoto

Liigesemassaaž- Milleks vajalik?

Autor: Reilika Nestor 23.12.2014 kell 00:00

Massaaži mõju liigesele on väga tähtis, kuna liigestel on väga keeruline ehitus. Võimlemisest üksi on vähe, eriti jalaliigeste jaoks, mida koormame tunduvalt rohkem kui ülajäsemete liigeseid ja seda isegi hariliku, igapäevase kõndimise juures. Et põlveliigesed on koormuselt liigeste seas esikohal, tuleb nendega tegeleda erilise hoolega. Õigesti tehtud massaaž tugevdab liigest ja seda protseduuri soovitatakse teha profülaktilistel eesmärkidel.

Alustame vasakust jalast. Aseta see piki diivani serva, istudes vasaku küljega diivani poole, parem jalg põrandal ette sirutatud. Kõverda vasakut, diivanipoolset jalga põlvest. Mudi mõlema käega kõvera jala põlveliigest, liikudes edasi reielihaste poole kuni jõuad jalgevaheni. Liigu kätega tagasi põlve juurde, et alustada põlveõndla ümbruse masseerimisega.

Haara põlv parema käe sõrmede vahele ja hõõru pinda ringjate liigutustega, suunaga enda poole. Seejärel soorita hõõrumisliigutusi vaheldumisi, kord rohkem pöidlaga ja siis jälle kokkusurutud sõrmeotstega hõõrudes. Alusta alati altpoolt, masseerides sedasi liigese eespoolset osa.

Edasi võta appi ka teine käsi ja hõõru ringliigutustega mõlema käe pöialdega põlve külgi. Seejuures aseta mõlema käe ülejäänud sõrmed põlveõndlasse. Ja see pea meeles, et liigutuste suund peaks olema alt ülespoole.

Nüüd jääb masseerida veel põlveliigese tagumine osa ehk põlveõnnal, mida hõõrud mõlema käe sõrmeotstega väga õrnalt, sest seal asuvad sooned ja närvid üsna pindmiselt.

Järgmisena võta ette reite masseerimise, kuid asendit ära muuda. Vasak jalg siruta piki diivani serva välja, parem jalg toeta mugavalt põrandale. Et reie eesmist osa kohe koos põlvega mudida, asu otsekohe pigistamistehnika juurde: tee seda mõlema käega üheaegselt ning aeglaselt, suunaga põlve juurest puusade poole.

Reie tagumise osa masseerimiseks kõverda jalg põlvest enam-vähem täisnurga all, et lihas paremini lõdvestuks. Pigistamist alusta taas põlveõndla juurest suunaga jalgevahe poole.

Tuharate massaaži tee väikese harkseisus seistes. Masseeri paremat tuharat parema peoga: alusta lihase hõõrumisest. Hoia sõrmed koos, liigu ringjate liigutustega alt ülespoole, suunates sõrmed vähehaaval keskelt äärte poole ning tuues sõrmed iga kord üha allapoole. Seejärel pigista tuhar läbi sarnaste liigutustega, kuid suunaga alt ülespoole. Lihas peaks laskma end kergesti sõrmede ja pöidla vahele haarata.
Korda taas kõike ka teise jalaga ja alajäsemed ongi läbi muditud!