Kõndimine ON Meie tervis?

IStockPhoto

Kõndimine ON Meie tervis?

Autor: Reilika Nestor 01.01.2015 kell 00:00

Liikumine on meie tervise alus. Kõndida võiks iga inimene päevas vähemalt 45 minutit. Tublimad vähemalt 7 kilomeetrit. Kõndides ei tohiks pulss väga kiireks minna, vaid harrastada tuleks just rahulikku kõndi, mis rahustab meid.

Aga kuidas õigesti kõndida? Kõndimisel tuleb jalapöiad asetada paralleelselt, varbad veidi väljapoole. Kõigepealt puudutab maad kand, ent seejuures ei maksa varbaid püsti ajada, vaid neid tuleb hoida lihtsalt pisut ülespoole. Samm peab olema jõukohase pikkusega, kasvule vastav – mitte liiga pikk ega ka liiga lühike. Jalga teisest ette viies tuleb põlv täielikult välja sirutada. Pane tähele, et paljudel naistel, kes kõnnivad kõrgetel kontsadel, on jalad põlvest pidevalt kõverdatud. See on väga inetu.

Kõndimisel peaksid liikuma puusad üles-alla. Õlad ja pea välja sirutatud, selg sirge ja käed vabalt rippumas. Raskeid kotte ei tohiks koguaeg ühe ja sama käe otsas tassida, sest vastasel juhul on varsti üks õlg kõrgem kui teine ja selgroog ühele poole viltu. Et seda vältida, tuleb kandmisel vahetada kätt.

Madalad kontsad rikuvad jalga kõige vähem, sest need loovad jala jaoks kõige loomulikuma asendi. Ilusa kõnni juures on väga tähtis hoolitseda oma jalgade eest, tehes neile kas või kord nädalas 20 minutit jalavanni. Kindlasti peaks seejärel tegema pöiaringe ning jalgu kreemitama. Viimane annab ühtlasi võimaluse jalgu masseerida ja sellega neid väsitava päeva järel lõdvestada.