Kas suhkrust loobumine või asendamine suhkruasendajatega on ikka tervislik?

Kas suhkrust loobumine või asendamine suhkruasendajatega on ikka tervislik?

Autor: Reilika Nestor 20.04.2016 kell 11:01

Suhkur on magus kristalne maitseaine, mis teeb toidu maitsvaks ja magusaks. Inimestele meelepäraseks. Täna on tehtud meeletuid uuringuid, et tõestada või kinnitada suhkru kahjulikkust inimese tervisele. On leitud seoseid, et suhkur mõjutab südame- ja veresoonkonnahaigusi, kõrgvererõhutõbi, samuti vähkkasvajate arengut, ülekaalulisus, rasvumine.
Üle kolmandiku täiskasvanutest kui ka lastest kannatab ülekaalulisuse ja rasvumise all.

Kahjuks pannakse suhkrut tõesti igale poole toiduainetesse. Tundub, et ainult liha jääb puutumata. Kuid, mis puudutab jälle marinaadis liha on see isegi seal sees.

Paljude teadlaste arvates tekitab suhkur sõltuvust ning peaks suhkru tarbimisest täielikult loobuma. Nende arvates on suhkur narkootikum, mis tasa ja targu mõjutab inimese organismi.

Kas tõesti aitab see, et jätta suhkur välja meie toitudest?

Kahjuks teadlased avastasid, kui suhkrut asendada teiste maitseainetega, siis see toob kaasa isegi sama või hullema efekti. Leiti samuti, et kõik suhkruasendajad teevad inimesi veel rohkem paksemaks ning kahjustab samamoodi tervist nagu suhkur ise. Suhkruasendajad ärritasid aga veel rohkem soolestikku ning häiritud olid seedimine. Samuti pole suhkrust võimalik täielikult loobuda. Kõik puuviljad ja juurviljad sisaldavad kaudsel kujul suhkrut.

Teadlased järeldasid, et suhkrut ei tohiks jätta täielikult välja enda menüüst, vaid asendada see nt loodusliku suhkruga. Puuviljad, juurviljad, mesi.

Loobu koogikestest, šokolaadidest, magusatest jookidest. Sul on alati võimalus lugeda pakendilt, palju on kuskil suhkrut. Üks on süsivesikute hulk, millest suhkrut on ...

Kui te sööte liiga palju magusat, siis organism on juba nii programmeeritud, et ei tekigi kunagi täiskõhutunnet, vaid pidevalt on isu millegi järgi. Kui teil tekivad vahelduvad isud, magus soolane magus soolane, siis te peaksite oma menüü tõsiselt üle vaatama. See viitab ebatervislikule toitumisele. Peale söömist peaks teil kõht püsima täis 4-6 tundi.