Käevarred ilusaks

IStockPhoto

Käevarred ilusaks

Autor: Reilika Nestor 10.01.2015 kell 00:00

Allpool on toodud mõned harjutused käsivartele.

• Kiire kõverdus, aeglane sirutus
Algseisuks võta põlvedel seis, käsivarred ja reied kehaga risti, pea kehaga ühel joonel (vaade diagonaalis alla), varbad sirutatud, peod toetuvad õlgade laiuselt vastu maad, sõrmed ees ja veidi harali. Ühe peal soorita küünarliigesest tugevaid käsivarte kõverdusi. Teise, kolme, nelja peal siruta käed aeglaselt tagasi algpositsiooni. Tee harjutust korrapäraselt hingates 10-15 korda.

• Aeglane kõverdus, kiire sirutus
Seisa tooli ees, haara kätega tooli äärtest ja mine toenglamangusse. Kogu keha on ühel sirgel, abaluud kokku surutud. Loe üks, kaks, kolm ja soorita selles asendis küünarliigestest aeglane kätekõverdus, küünarnukid väljapoole suunatud. Nelja peal tee kiire sirutus. Unustamata korrapärast hingamist, korda harjutust 4-8 korda. Seejärel pöördu tagasi algseisu. Lõdvesta ning raputa õrnalt käsi ja jalgu. Seejärel korda harjutust 5-10 korda.

• Kõverdused ja sirutused
Seisa laua ääres ja kükita, haarates õlgade laiuselt laua servast kinni nii, et neli sõrme on lauaplaadi peal, pöial all. Siruta laua alla kordamööda mõlemad jalad, toetades need täistaldadele. Keha on ühel joonel, abaluud kokku surutud ja õlad taha painutatud. Kõverda ning siruta käsivarsi selles asendis küünarnukkidest. Tee seda 3-4 korda järjest. Ära unusta hingamist. Seejärel too jalad tagasi kükki asendisse, tõuse ning lõdvesta keha.