Jalgade tursumine

IStockPhoto

Jalgade tursumine

Autor: Reilika Nestor 19.11.2014 kell 00:00

Me kindlasti kõik oleme kokku puutunud jalalabade või hüppeliigese tursega. Kindlasti ei tohiks seda pidada haiguseks, kuna see tuleneb päevasest liikumise ja istumise vahekorrast. Istumine häirib vereringe ja lümfide tegevust vaagna piirkonnas ja jalgades ning sellest tekib venoosne ja lümfipais, millele omakorda järgnebki tursete tekkimine jalgadel.

Mida saaksime ette võtta, et olukorda leevendada?

  • Püstiseisval või n-ö jalgadel töötavad inimesed peaksid aeg-ajalt tööpäeva jooksul, vastavalt vajadusele 5-10 minutit istudes jalgu puhkama. Ning vastupidiselt, istuva tööga inimestel tuleks 5-10 minutit teatud aja järel seista või ringi liikuda. See hoiab vereringe korralikult töös.
  • Tehke sirutusharjutusi või masseerige õrnalt oma jalgu. 
  • Liikuge rohkem. Väike jalutuskäik tööle või koju tugevdab südant ning soodustab vereringet. 
  • Hoolitsege oma jalgade eest. Püüdke näitekes suvel väljas paljajalu käia. Päikest võttes leotage oma jalgu mõned minutid külmas vees ja kreemitage neid. 
  • Sõitke rahulikus tempos jalgrattaga. See tugevdab jalalihaseid ja selgroogu ning soodustab vereringet. 
  • Ujuge. Ujumine on tervele kehale ühekorraga kasulik ja lõõgastav, eriti selili ujumine. 
  • Tursunud jalgade puhul tasub vältida sooja või kuuma jalavanni tegemist, liiga suuri või kitsaid jalanõusid, päikese otsest kontakti ning intensiivset jalgade masseerimist.
Kui kõikide nende punktide proovimisel ei ole olukord kuidagi paranenud, konsulteerige arstiga. Sel juhul võib siiski olla tegu haigusnähtusega.