Ilusa piha saavutamiseks

IStockPhoto

Ilusa piha saavutamiseks

Autor: Reilika Nestor 29.01.2015 kell 00:00

Mõningaid harjutusi:

  • Harjutus küünarnukkidega
Võta harkseis (mida laiem harkseis, seda parem sinu pihale), hoia pöiad paralleelselt ja käed selja taga, küünarnukid surutud võimalikult taha. Kõigepealt soorita sellest asendist painutus ette alla koos tugeva kehapöördega vasakule, et parema küünarnukiga puudutada vasakut põlve. Põlveliigesed hoia sirgena. Järgmiseks siruta ja suru küünarnukid korralikult sirgeks (hingates sisse). Seejärel korda sama kehapööret-painutust, puudutades vasaku küünarnukiga paremat põlve, ning siruta jälle. Tee harjutust vähemalt 20 korda.

  • Painutus alla küljele
Seisa vasaku küljega suure sammu kaugusel toolist või diivanist. Toeta vasak jalg põlvest sirgena diivanile või toolile. Alusta madala otse ette kummardusega, nii et puudutad sõrmedega tugijala varbaid. Seejärel siruta. Siis kummarda taas, kuid seekord pisut ette ja vasakule, nii et puudutad selle jala varbaid, mis toetub diivanile. Seejärel siruta jälle ning vaheta jalga, et teha sama teise poolega. Tee antud harjutust kummagi jalaga 10-15 korda.

  • Jala üleviimine
Lama selili, käed küünarnukist nürinurga all kõverdatud ja peopesad vastu põrandat. Kõverda põlvest parem jalg ja vii ta tugeva puusapöördega vasakule, risti üle vasaku jala, kuni põlv puudutab põrandat. Samal ajal peab vasak jalg olema sirgelt välja sirutatud. Hoia pisut ja tunneta venitust ning vii jalg tagasi algseisu, aeglaselt põlveliigest sirutades. Korda harjutust kummagi jalaga 10-15 korda.

  • Kereringid
Võta lai harkseis, hoia pöiad paralleelselt ja käed puusas. Soorita keharinge alustades eest, liikudes paremale, taha ja vasakule, jõudes tagasi algusesse. Tee ühes suunas ringe kolm korda ja seejärel tee sama vastupidises suunas. Harjutust võiks korrata 10-20 korda.
  • Aeglased pöörded
Istu mugavalt, jalad harkis ja põlved sirged, käed horisontaalselt ees ja abaluud taha surutud. Soorita aeglaselt tugev kerepööre vasakule, seejärel pööra sujuvalt paremale ja uuesti vasakule, pööreldes sedasi järjest 6 korda. Pärast harjutust lasku selili ja puhka lihaseid.

  • Painutus küljele
Siruta pikali pehmele kattele. Lama oma vasakul küljel, vasak jalg põlvest kergelt kõverdatud ja ettepoole nihutatud. Siruta parem jalg välja ja toeta vasaku jala pahkluule. Toeta küünarnukist kõverdatud käed põrandale, peopesa enda poole ning toeta laup tugevalt peopessa. Esiteks tõused sellest asendist istesse, tõstes samaaegselt vasaku käe kõverdatult pea kohale, aga parema käega haarad vasaku jala pahkluu kohalt kinni, parem jalg jääb sirgeks. Teiseks pöördud tagasi külili lamangusse, toetades lauba pihkudele. Ära unusta korralikult hingata! Alustades korda harjutust kolm korda kuni jõuad 10 korrani. Seejärel vaheta algasendit ning soorita harjutust ka teisel küljel lamades.