Ideaalse seedimise saladus!

Ideaalse seedimise saladus!

Autor: Reilika Nestor 06.10.2015 kell 14:18


Seedimatus võib tähendada mitut asja. Tavaliselt on see kõrvetav tunne maos, sageli kaasneb sellega puhitus või iiveldus. Ükskõik, mida te ka ei sööks, tekitab see Teie jaoks äärmiselt ebameeldivat tunnet.

Seedimatust on mitut tüüpi. Üks tüüp on tuntud kui mittehaavandiline düspepsia võib osutada tõsisemale probleemile, eriti kui kaalust alla võetakse, ei suudeta toitu korralikult seedida. Need võivad olla veel tõsisema haiguse sümptomid. Teine tüüp on tuntud kui gastroösofaagiline reflukshaigus, mida põhjustab maohappe tagasi söögitorru kerkimine. Seedimatust võib põhjustada ka haavand, mis on liigsest maohappest põhjustatud lahtine haav mao limaskestas. Psühholoogilised tegurid, nagu stress ja depressioon annavad seedimatusse oma panuse. Stressi mõjul toodab organism liialt hormoone, mis deaktiveerivad teatud piirkonnad kehas, kaaasa arvatud magu ja sooled. Seedeprotsess katkeb, järgneb seedimatus, kõhupuhitus ja luksumine.


Mida teha?

  • Vältige töödeldud ja rafineeritud toite. Need sisaldavad liiga palju keemilisi aineid, mis raskendab seedimist.
  • Sööge aeglaselt ning ennem neelamist närige toit ilusti läbi. Ilusti mälutud toit on juba seeditud toit.
  • Üks õun päevas aitab leevendada seedimist ja kõhukinnisust, samuti ergutada isu.
  • Ärge sööge külmikust võetud toite. Soojendage need üles. Külm toit põhjustab mao limaskesta kokkutõmbeid ja kahandab seedemahlade produktsiooni.
  • Ärge küpsetage ega keetke toitu üle. Sööge toortoitu nii sageli kui võimalik. Toortoit sisaldab looduslikke ensüüme, mis aitavad seedida, aga hävivad kergesti ülekuumenemisel, toiduainete kunstlikul töötlemisel.
  • Ärge sööge rasvaseid toite, need kulutavad suurel hulgal maos soolhapet.
  • Kui sööte, keskenduge söömisele. Söömisele pühendumine ning toidu nautimine käivitab juba ise hea seedeprotsessi.
  • Ärge jooge vedelikku vahetult enne, söögi ajal või pärast sööki. Vedelikud lahjendavad maoensüüme, mida seedimiseks vaja läheb.
  • Ärge sööge korraga toiduaineid, mis omavahel kokku ei sobi, näiteks magus-soolane. Jätke vahele mõistlik paus.
  • Ärge sööge samal ajal tärkliserikkaid ja valgurikkaid toite.
  • Sööge sibulat, paprikat, sinki, õuna, koriandrit, humalat, linnaseid, papaiat, ananassi, ploome, rõikaid, basiilikut, tomatit.
  • Sööge üks viigimari hommikul ja teine ennem magamaminekut. Soodustab seedimist.
  • Jooge õunamahla (värskelt pressitud).
  • Teelusikas iga pärast söögikorda äädikat.
  • Klaas õlut päevas võib soodustada seedimist.
  • Kolm korda päevas võite süüa greipi.
  • Veidike sidrunit toidu kõrvale aitab seedida sööki.
  • Sööge hommikul ja õhtul ploome.