Fakte selle kohta, et liigsöömine tapab meid. AGA MIDA TEHA?

Fakte selle kohta, et liigsöömine tapab meid. AGA MIDA TEHA?

Autor: Reilika Nestor 13.03.2016 kell 13:25

  • Igapäeva pingete ja argipäevaste probleemide korral võib tekkida vastupandamatu soov väikeste vaheaegade järel midagi näksida. suure isuga kaasnevad ülekaalust tingitud ebameeldivused: halveneb enesetunne, kahaneb töövõime, suureneb kõrge vererõhktõve ja südamehaiguste oht.
  • Kehakaalu suurenedes tekib tihti stressi tekitav paksusest põhjustatud alaväärsustunne, mis sunnib taas söödava järele haarama. 
  • Liigsöömine võib olla nii stressi tagajärg, kui ka selle põhjus.
  • Ülekaaluliste inimeste füüsiline võimekus väheneb. Liigsöömine kujuneb lohutavaks mõnuallikaks, mis lubab ajutiselt vabaneda närvipingest ja unustada oma hädad. Liigsöömine võib ilmneda nii magusa kui ka soolase eelistamisena.

SOOVITUSED liigsöömisest HOIDUMISE KOHTA:

  • Kui tunnete söögikordade vahel vajadust midagi näksida, katsuge üles leida säärase soovi põhjustaja nt igavus, tüdimus, kehv tuju, üksiolekutunne või muu häiriv seisund.
  • Kui olete põhjuse välja selgitanud, ärge süüdistage ennast ega ka teisi, vaid tehke kindel otsus näksimine viie minuti võrra edasi lükata. Selle aja jooksul taandub näksimisiha esialgsega võrreldes oluliselt väiksem.
  • Hoidke enda ligi värsked juurviljad ja puuviljas.
  • Jooge nälja peletamiseks vett nii, et tunnete, et kõht on meeletult täis sellest vees, ikka korralikult. Ning oodake mõned minutit, tunnete, kuidas teie kõht on täis ning nälg möödas mõneks ajaks.
  • Magusaarmastajad võiks hoida enda läheduses nt viinamarjad, magusad puuviljad, hurmaa. Viinamarjad on ideaalseimad, kuna nad hoiavad langeva veresuhkru üleval ja teevad seda väga kiiresti.
  • Lusikatäis mett, hoida keeleall.
  • Kummeli tee meega. Leevendab kõhu ärritust.