Enneta istuvast tööst tekkivat halba rühti

IStockPhoto

Enneta istuvast tööst tekkivat halba rühti

Autor: Reilika Nestor 18.12.2014 kell 00:00

Vahet pole, kas töötad ametnikuna kontoris, õpetajana vihikuid parandades või töölisena tööpingi taga, istuval kohal töötamine on alati ühtviisi: pea ette kummardatud, käed ees, jalad nii puusaliigestest kui ka põlvedest kõverdatud. Ja niiviisi pikki aastaid, kaheksa kuni kaksteist tundi päevas. Jätmata kõrvale teadmist, et eelnevalt oleme aastaid istunud sarnaselt koolipingis, samamoodi küürus ja kõveras.

Suur tähtsus istumise juures on töökeskkonnal. Halba rühti võivad põhjustada ka töökoha vale valgustus, liiga madal või kõrge laud, kasvule mittevastav tool, tooli seljatoe halb konstruktsioon ja muu taoline, mis sunnib inimest tunde veetma ebamugavas positsioonis. Hea uudis on see, et soovi korral on kõiki neid vigu võimalik parandada. Tegelikkuses pole ühtegi põhjust, miks rühti parandavate harjutustega ei võiks alustada juba homme. Sina ise oled oma harjumuste kuningas!