Mida teha, et kaal alaneks? Miks mu kaal ei alane ja nii raske on?

Mida teha, et kaal alaneks? Miks mu kaal ei alane ja nii raske on?

Autor: Reilika Nestor 09.05.2016 kell 11:03



Väga paljud meist ei suuda astuda just seda esimest sammu. Samuti esimesed kolm päeva on kõige raskemad. Võiks ka isegi öelda just see esimene nädal.


Mida aga siis teha, et see oleks sinu jaoks võimalikult kerge ning muretu ning pakuks rahuldust?

  • Alusta dieeti hea tujuga ja tahtejõuga. Sa pead enda peas selgeks mõtlema, miks, kuna, millal. Ehk siis mille jaoks mulle seda vaja on, mis see mulle annab, kuna oleks minu jaoks kõige parem aeg alustamiseks. Tihti on just pidustused need, mis meie dieeti võivad rikkuda - sünnipäevad, tähtpäevad.
  • Paljud naised ja mehed võtavad endale kellegi kuulsusteks ideaaliks. Kelle moodi nad soovivad olla või kaaluda.
  • Püstita endale eesmärk - eesmärk ei pea olema, mingi tähtaja möödudes ma pean kaaluma just nii palju. Pigem eesmärk peaks olema, kas sinu mingiks tähtpäevaks või siis sinu mõõdud vähenevad nii ja nii palju.
  • Pere, sõprade toetus on siin kõige olulisem. Räägi nendega, et nad sind mõistaks. Iga inimene, kes soovib oma välimuse eest hoolitseda on kiiduväärt. Seda peaks nii sõbrad kui ka pere toetama. See on ju sinule oluline. See inimene, kes seda oluliseks ei pea ja sind ei toeta ja ei mõista, ei hooli ka sinu tunnetest.
  • Jäta välja enda menüüst kõik tehis magus - saiakesed, koogikesed, šokolaadid, magustoidud jne jne jne.
  • Jäta enda menüüst välja valge jahutooted.
  • Söö hästi palju puu -ja juurvilju. Neid võid süüa alati kui sul kõht tühi ning ootad järgmist toidukorda.
  • Toidukordade vahe peaks olema 4-6 tundi. Püüa sellest kinni pidada.
  • Söö kindlatel kellaaegadel. Kehale meeldib range režiim ning kui ta saab aru, et tal on mida oodata, siis ta ei hakka sinu kehas kinni hoidma liigset. Su kaal hakkab juba sellepärast alanema.
  • Püüa süüa sealiha võimalikult minimaalselt.
  • Söö kala ja kana.
  • Söö hommikuks alati putru. Kaerahelbe ning tatra puder on ideaalsed hommikuseöögid. Joo hommikukohvi ja tunne ennast rõõmsalt.
  • Melon ja arbuus on ideaalsed toksiinide ja pahade jääkainete väljaajajad. Söö neid magusa asemel.
  • Kui sa isegi patustad. Ära karista ennast. Me kõik libastume, aga püüan neid libastumisi võimalikult vähe teha.
  • Kui alustad mõõda ennast, võid mõõta iga päev, võid mõõta ka ka iga nädal.
  • Kui alustad, siis võib su kaal korraks tõusta, kuid siis hakkab ta langema.
  • Unusta ära magusad joogid - joo 1,2 L vett päevas lisaks. Sest toidust sa saad samuti vett. Vett ei tohi üle juua. Siia alla kuulub tee või kohvi mida jood.
  • Ära joo kohvi koos vahukoorega või kohvikoorega. Need on tõsised kaloripommid. Joo piimaga ning pane suhkru asemel mett. Samuti suhkruasendajad on äärmiselt kahjulikud inimesele. Ennem juba joo koos suhkruga.
  • Hommikusöök endale, lõunasöök jaga sõbraga ja õhtusöök anna vaenlasele. See on kuldne lause juba väga ammusest ajast. Hommikusöök on inimesele kõige olulisem. Peale pikka ööd, kus sa oled olnud söömata. Sul on vaja kütust. Hommikusööki pead sa nautima. Lõuna söök peaks sisaldama natukene kanaliha või kala või veiseliha ( 100g, meestel 180g), pluss juurviljad ja üks puuvili. Õhtusöök olgu väga kerge. Natukene liha ning enamus peaks olema salat.
  • Kiudained ehk siis tatar või kaerahelbed on selleks, et su seedimine muutuks regulaarseks ning hoiaks sinu kõhtu võimalikult täis ning ei tekiks näljatunnet. Kiudained on ülimalt olulised inimesele. Siit saad ka vajalikud süsivesikud. Kiudained ei lase sul tunda nälga. Söö kasvõi neid kaks või kolm korda päevas.
  • Kui sul on kõht tühi, pea pööritab, siis hoia ligi viinamarjad. Viinamarjad on tõelised energiapommid ja kõrge süsivesikute sisaldusega. Sellega saad alati oma tuju tõsta.
  • Kaalu toitu. Pane alati toit taldrikule, mida sööd. Siis sa näed kõige paremini palju sa kaalu poolest sööd.
  • Võid ka kirjutada kõik üles, kuna sa sõid, kui palju sa kaalu poolest sõid. Kõik mille suhu paned. Kaalu ära.
  • Mõned isegi ütlevad, et 1500 g päevas on normaalne süüa igal inimesel.
  • Kui sa oled naine, peaksid sa sööma, et kaalust alla võtta 1600 kcal päevas ning meesterahvas 2200 kcal. Kui sa aga soovid kaalu hoida söö 1800 naine ning mees 2400 kcal.
  • Kui su kaal alguses liiga kiiresti alaneb, on kõik liigne vedelik ning rasv ja jääkained, mis pole veel kehasse talletunud. Kui sul kaal alaneb aeglaselt on see kõik sinu kehas kinni ning sellega peab nägema vaeva. Ära ehmata ära. Pigem võta rahulikult. Inimesed on nii erinevad.
  • Meestel alaneb kaal kiiremini kui naistel. Mehed ärge vinguga oma naiste kallal ja keksige sellega. Naiste keha on teistmoodi. Pigem tuleb alati toetada ja kiita inimest, kes endaga vaeva näeb.
  • Liigu värskes õhus. Sa ei pea rassima mööda jõusaale, kui sa seda ei taha. Sa ei pea väntama rattaga läbi kümneid ja kümneid kilomeetreid. Sa ei pea jooksma kümneid kilomeetreid. Alusta rahulikult. Tee täpselt nii kuidas sa tunned.
  • Jaluta esimene päev kasvõi kilomeeter, nii kasvõi terve nädal. Inimesel peab külge harjuma see harjumus, et üldse välja saada ja minna kõndima.
  • Ujumine on tohutult hea inimese tervisele. Ütleme isegi nii, et mida rohkem sa kaalud, seda paremini sobib veetreening. Inimene ei tohi koormata on keha jooksmise ja kõdimisega. Vesi muudab sind kergemaks ning sa ei koorma enda selga, jalgu.
  • Alati venita ennast. Venitamine on ülimalt oluline. Painuta. Tee seda kasvõi iga päev hommikul ja õhtul. 10-20 minutit iga päev on inimese tervisele ülimalt oluline. Pigem juba ära mine siis välja jalutama. Aga venitus peab pakkuma sulle rahuldust, kui sa tunned, et su lihased mõnusalt venivad.
  • Ära iial tunne häbi, et peab dieeti. Pigem ole uhke selle üle.
  • Kui sul on isu ning sa ei soovi süüa. Mine mõnusasse vanni või dušši alla. Tunne mõnust. Tee spaarituaale.
  • Käi juuksuris, kosmeetikus, maniküüris, pediküüris või tee kõike seda iseendale. Enda eest hoolitsemine teeb alati rõõmu. Võta enda jaoks aega. Räägi oma kallimaga, et ta sulle seda natukene võimaldaks.
  • Ära söö midagi, mis on sulle vastumeelne. Tänapäeva poeletid on niivõrd hea valikuga. Loe ja asenda miski, mida sa ei söö just oma lemmikuga.
  • Halvad harjumused on kõige suuremad vaenlased, pane need kirja ning mõtle nende asemele mingi muu tegevus või söök. Pane see leht endale nähtavale kohale, et sul see koguaeg meeles oleks. Halbadest harjumustest lahtisaamiseks võib minna nädal, kuid ka nädalaid ja kuid.
  • Kui oled magusaarmastaja pane seinale pilt erinevate maiustusega, tõmba sinna peale suur punane rist ning pane võrdluseks pilt puu-jajuurviljaega. Usu, see aitab.


Dieet ei pea olema piin, dieeti peab nautima. Toitu peab nautima ja kõige olulisem on see, et sa armastaks ja austaks iseennast. Kõik algab rahulolust iseendaga. 

 

Prindi see meelespea välja ning pane külmkapi seinale, tööjuurde!