Diabeet - mida ma süüa tohin? Häid nõuandeid ka neile, kes tahavad dieeti pidada!

Diabeet - mida ma süüa tohin? Häid nõuandeid ka neile, kes tahavad dieeti pidada!

Autor: Reilika Nestor 13.11.2015 kell 00:00

Diabeeti põdevad inimesed arvavad sageli ekslikult, et nad ei tohi enam süüa oma lemmiktoite. Enamasti see ei ole nii. Kasutades toiduvalmistamisel vähe rasva näiteks küpsetades ja röstides. Ning mõningate komponentide muutmisel saate oma lemmiktoidud muuta tervislikeks roogateks.


Proovi!

  • Kasuta igal toidukorral tärklisevabu köögivilju
  • Grilli, küpseta, rösti või keeda liha ja kala, et vähendada toidu kalorisisaldust
  • Maitsesta köögivilju peterselliga, kana salveiga ja kala sidrunimahlaga
  • Lisa rohelisele salatile värskeid või kuivatatud puuvilju ja purustatud pähkleid või seemneid
  • Vahetevahel söö kommi või magustoitu, kuid samal toidukorral vähenda süsivesikute hulka muus toidus
  • Jaota suupisted väiksemateks portsjoniteks


Näiteks

Piimatooted
Söö 2-3 portsjonit päevas.
Üks portsjon = 1 tassitäis rasvavaba või vähese rasvasisaldusega piima või jogurtit.

Puuviljad
Söö 2-4 portsjonit päevas.
Üks portsjon = 1 väike toores puuvili või 1 tassitäis vaarikaid või 1/2 konservpuuvilju (omas mahlas) või 2 supilusikat kuivatatud puuvilju.

Liha ja muu valk
Söö 110-170 g päevas.
Söö korraga vähe. Jaota lihavalik erinevatele toidukordadele. Üks kaardipaki-suurune lihatükk kaalub 85g. Umbes 30 g lihaga samaväärne on kasutada 1/2 tassitäit tofut või 1/4  tassitäit kodujuustu  või muna või 1 supilusikatäie maapähkleid. 

Teraviljad ja tärklis
Söö 6-11 portsjonit päevas.
Üks portsjon = 1 viil leiba või 3 tassitäit rasvavaba popcorni või 3/4 tassitäit kuivi helbeid või 1/2 tassitäit maisi või  1/3 tassitäit riisi või makarone.

Rasvad, magustoit ja alkohol
Kasuta ainult erilistel puhkudel.
Üks portsjon = 1/2 tassitäit jäätist või 1 väike muffin või 2 väikest küpsist.

Joo kindlasti palju vett iga päev.