Aurusauna kasulikkus

IStockPhoto

Aurusauna kasulikkus

Autor: Reilika Nestor 23.03.2014 kell 21:43

Aurusauna peamised erinevused võrreldes soome saunaga on madalam temperatuur, mis jääb 40-50 kraadi vahemikku (kõige kasulikum on organismile 43-46 kraadi) ja üle 100%-line suhteline õhuniiskus. Piltlikult öeldes on aurusaun kui luksuslikum variant duši all käimisest, kus istutakse suure udupilve sees, nii et ka kõrvalistujat on raske märgata. Udu tekitatakse aurugeneraatori abil, mis spetsiaalsete torude abil saunaruumi juhitakse. Seetõttu esitab aurusauna ehitamine eramutesse suuremad nõuded, sest auru väljapääsemine saunaruumist võib oluliselt kahjustada ümbritsevat interjööri. 

Aurusaunade perekonda kuuluvad veel türgi saun, kus õhuniiskus ja temperatuur ei ole nii kõrgele viidud ja kaassaunatajaid võib läbi udu kergemini märgata ning vene saun, kus on madalam temperatuur kui soome saunas, kuid kõrgem õhuniiskuse tase saavutatakse ohtra leili viskamisega.

Kui arvata, et aurusauna kasutegur meie organismile on väiksem, kui traditsioonilises saunas, tuleks enne aurusaun kindlasti ära proovida. Tänu üle 100%-lisele suhtelisele õhuniiskusele annab veerandtund aurusaunas sama efekti, kui sama aeg kuumas soome saunas. 

Meditsiini isa Hippocrates, kes kasutas auruvanne ravieesmärgil, on öelnud: “Andke mulle võime tekitada palavik ja ma ravin mistahes haiguse.” Inimkeha jaoks on aurusaun üks tõhusaimaid palavikulise seisundi esile kutsumise viise. Auruga higistamise teraapia on meie suurima organi – naha - jaoks tõhus puhastusviis, sest läbi higi väljub organismist rohkem toksiine kui läbi uriini. Seetõttu nimetataksegi rahvakeeles nahka kolmandaks neeruks. 

Aurusaun on üks võimalustest, kuidas mugavalt ja lihtsalt aidata organismil vabaneda jääk- ja mürkainetest, parandada naha tekstuuri, elastsust ning toonust ja suurendada kosmeetiliste toodete mõju. Õigesti kasutatuna aitab aurusaun vabaneda igapäevastest pingetest, lõdvestuda ja taastuda, koguda uut jõudu ning parandada üldist kehalist ja vaimset heaolu. Auru võib lisada ka meelepäraseid aroomiõlisid, mis läbi lõhnaretseptorite mõjutavad nii vaimu kui keha. 

Aurusauna võetakse samade soovituste järgi nagu soome saunagi: maksimaalset kolm 15-20 minutilist seansi, mille pauside ajal tuleb keha kindlasti maha jahutada, vältimaks vereringe ülekoormust. Kui järgida keha jahutamise reegleid, võib soovi korral aurusauna ja tavasauna kombineerida. Basseini mõnusid võib pärast saunaseansse nautima hakata alles korralikult maha jahutatud kehaga, sest ülekuumenenud organismile mõjub soe basseinivesi füüsiliselt kahjulikuna.

www.derma.ee