20 toituainet, mida arvatakse olevat tervislik, KUID TEGELIKULT EI OLE!

20 toituainet, mida arvatakse olevat tervislik, KUID TEGELIKULT EI OLE!

Autor: Reilika Nestor 05.04.2016 kell 18:32


TERAVILJATOOTED

Tänapäeva poes müüdavad teraviljatooted on rafineeritud. Teraviljatoodete pakendeid uurides märkame, et suurem osa leivast koosneb nisujahust, halvimal juhul on veel gluteen, mis ajab leiva pehmeks ja kohevaks, kuid teeb meid paksuks.

Rafineeritud teravili on puhastatud, eemaldatud vitamiinid, mineraalained ja sealt on välja pressitud ka õlid. Parim osa läheb loomasöödaks ja järelejäänud vähese toiteväärtusega tera jõuab meie toidulauale. Kuigi nisuidu on rikas E-vitamiini, lipiidide ja steroolide poolest, siis rafineeritud jahus neid praktiliselt ei ole. E-vitamiini kadu on üle 80% nii jahus kui riisis. Lisaks on kadunud palju teisi toitaineid ligi 80% ulatuses. Poleeritud valges riisis on 92% süsivesikuid ja 2% väärtuslikumaid toitaineid. Lisaks on rafineeritud teraviljast tooted kõrge glükeemilise koormusega (GK), mis mõjutavad veresuhkrut, rasvumist, diabeeti, veresoonkonna haigusi jpm. Kõrge GK’ga teraviljatooteid tarbi minimaalselt või väldi. Vaheta rafineeritud teravili täisteraviljast toodete vastu.

Õige täisteravili sisaldab rohkem toitaineid, eeskätt madala GK’ga liitsüsivesikuid, kiudaineid, magneesiumi ja teisi mineraalaineid, B-vitamiini. Loodusliku täistera koostisse kuuluvad lipiidid ja steroolid, mis on olulised meie rakumembraanile, et tagada toitainete sissepääs rakku ja jääkainete väljapääs rakust. Näiteks on mõned lipiidid, nagu omega-6 ja omega-3 rasvhapped vajalikud rakumembraani “painduvuse” tagamiseks”, mis omakorda on vajalik rakkude normaalseks talitluseks.





SALAT ' d

Väga paljud meist esimese asjana menüüd vaadates silmavad salateid, eeldades, et need on tervislikud. See aga ei pruugi nii olla. Rohelinesalat tõesti on tervislik, kuid salatid, mida pakuvad poed või söögikohad sisaldavad väga palju varjatud komponente. Näiteks majonees, rapsiõli, rohkes rasvas praetud kala, kana või lihatükid. Näiteks tuunikala võileib sisaldab 700 kcal ning 40 g rasva. Enamjaolt kreveti, kana, kala salatid on kõrge rasva ja kalorisisaldusega. Kõige madala kalorsusega on Kreeka salat.





ENERGIABATOONID

Pole veel teada, milline energiabatoon oleks tervislik. Nad sisaldavad suurem määralt suhkrut, rasvu, maisisiirupit, säilitusaineid, maitseaineid. Nad on äärmuslikud suupisted.





SALATIKASTMED

Salatikastmed, mida saate poest ise osta sisaldavad suurel määral suhkrut, säilitusaineid, paksendajaid, maitseaineid, värvaineid, rasvu. Neis pole midagi looduslikku, kõik on vaid tehis.





SMUUTID

Kõik smuutid, millele lisate piima, jäätist, jogurtit pole just nii tervislikud. Isegi jogurtid sisaldavad suurel määral suhkrut. Samuti poelettidel olevad smuutid võivad sisaldada erinevaid maitseaineid, värvaineid, piima, rasvu, säilitusaineid. Smuutiga on ideaalne alustada päeva. Smuutid, mis ise tehtud ning ilma piima, jogurti, jäätiseta on kasulikud ja tervislikud.





GLUTEENIVABAD TOIDUAINEID

Tarbija uuringud näitavad, et paljud inimesed arvavad "gluteenivaba" toit on tervislik. Gluteen tegelikult asendatakse kohe millegi muuga. Tootjad lisavad rohkem rasvu ja süsivesikuid, et asendada gluteeni. Seega, ei võida sa kuidagi.





KAERAHELBEPUDER

Kaerahelbepuder on suurepärane energiaallikas. Nagu teraviljatoodete puhul on need kaerahelbed rafineeritud. Kaotanud suurel määral oma väärtusest. Samuti on väga paljudele kaerahelvestele lisaks lisatud suhkrut. Kõige parem on kasutada öko tooteid. Samuti keetke veega ja kui puder on peaaegu valmis saanud lisage natukene piima. Suhkru asemel natukene mett ja õrnalt soola.

VÄHESE KALORSUSEGA, RASVASISALDUSEGA JA SUHKRUGA PÄHKLIVÕI

Kahjuks sellist asja pole tegelikult olemas. Kui on kaotatud ära mõni rasv on asendatud see kohe teisega. Samuti suhkrud. Pähklivõi sisaldab suurel määral rasvasid, kaloreid, suhkruid, säilitusaineid, värvaineid, maitseaineid.






MUFFINID

Kohvikutes ja needki, mida kodus valmistad on valmistatud suhteliselt tervislikest toorainetest, kuid mis ei ole selle juures tervislik on see, et tihti süüakse ikkagi mitu muffinit ja on suuremad, kui võiksid olla. Muffinitele pannakse juurde veel šokolaadi, martsipani, kommikesi, moosi jne jne jne. Kõike, mida ei tohiks süüa. Kui võtta täiesti tavaline muffin, millel ei ole mingeid lisandeid, siis võib süüa sellest vaid pool.





PAKENDATUD, TÖÖDELDUD KALKUN

Kalkuni liha on linnulihast kõige tervislikum. Kuid ärge ostke poest pakendatud või töödeldud kalkunit, see sisaldab liiga palju naatriumi ning säilitusaineid.





TÄIDETUD KARTUL

Kartul on madala kalorsusega toiduaine, millest saab kõht täis ning on tervislik. Kuid täidetud kartul ei sisalda ainult kartulit, vaid suurel määral võid, õli, juustu, liha, peekonit, hapukoort. Ise võite ette kujutada, väiksest 160 kcal kartulist saab automaatselt 1000 kcal -t.




KUIVATATUD PUUVILJAD

Kui te ise kodus kuivatate puuviljad, on see väga hea. Kuid kõik poest ostetud kuivatatud puuviljad sisaldavad nii suurel määral suhkrut, et see on sama hea kui 1 tl kuivatatud puuvilju võrdub 1 tl suhkrut (võibolla isegi rohkem). Kaloritest pole isegi mõtet rääkida.

WRAPID

Wrapid tunduvad väga tervislikud, kuid tegelikult sama, mis puudutab täisteravõileibasid - nendes on majonees, või, kana/kala/liha/krevetid, salat, õli, rasvu - transrasvad. Tervislikust suutäiest on asi väga kaugel. Samuti liiga palju naatriumi.





HOMMIKUHELBED

Suhkur, suhkur, suhkur, säilitusained, maitseaineid ja meeletult väike kogus midagi tervislikku. Paljud lapsevanemad annavad hommikuhelbeid oma lastele. Hommikuhelbeid võiks võrrelda karamelli täidisega piimašokolaadi.





RASVAVABAD TOIDUD

Ütleme nii, et sellist asja pole olemas. Iga rasv asendatakse mingi muu ainega või rasvaga, mida ei panda tähelegi kui loetakse pakendilt. Samuti sisaldavad need tooted palju kaloreid, suhkrut ning säilitusaineid, värvaineid, maitseaineid.




SOOLAKÕRSIKUD


Sool on inimesele ääretult kahjulik. Samuti sisaldavad need snäkid suurel hulgal suhkrut, säilitusaineid, maitseaineid, värvaineid. Midagi looduslikku ja tervislikku neis pole.



SPORDIJOOGID

Tõeline keemia, mida juuakse. Sisaldavad meeletul hulgal värvaineid, säilitusaineid, maitseaineid, võibolla ka koffeiini, tauriini. Mitte midagi kasulikku. Sõltuvust tekitav. Võiv võrrelda energiajookidega.





VALGUPULBER

Väga paljud inimesed lisavad enda hommikusmuutidesse valgu/proteiinipulbrit. See kõik on tehis. Koormate sellega enda maksa ja neerusid. Täiskasvanud inimene vajab päevas 0,36 kuni 0,6 g proteiini kg kohta. Söö looduslikke proteiini/valke sisaldavaid toiduaineid, nii on lihtsam ning ei ole riski, et sööksid liiga palju.




AGAAVI SIIRUP

Paljud arvavad, et kui nad kasutavad suhkru asemel agaave siirupit, et see on palju tervislikum, siis nad eksivad. Sest agaave siirupisse on lisatud lisaks sellele, et ta on niigi magu suhkrut, et ta säiliks paremini.





JOGURTI MAIUSTUSED

Nagu jogurtki, sisaldab suurel määral suhkrut, nii sisaldavad ka jogurtisnäkid. Mitte midagi tervislikku.