15 hädavajalikku sammu stressi vältimiseks

15 hädavajalikku sammu stressi vältimiseks

Autor: Reilika Nestor 13.03.2016 kell 23:06

  • Olge kehaliselt aktiivne. Katsuge liikuda iga päev vähemalt 30 minutit värskes õhus. Valige vaid õiged riided ja tundke ennast hästi.
  • Magage piisavalt! Soovitavalt peab üks täiskasvanud inimene magama 7-8 tundi päevas. Unepuudus mõjutab aju tööd mitmel halval viisil. Kannatavad nii meeleolu, kui ka mälu, õppimisvõime ja tulla toime regeerimisega.
  • Vabal ajal pühendage oma aeg just sellele, mida te siiralt naudite.
  • Suitsetamine ei leevenda stressi, küll aga soodustab terviseprobleemide teket. Suitsetamisest loobumine aitab parandada eneseusku ja seeläbi paremini stressiga toime tulla. 
  • Tarvitage alkoholi mõõdukalt või üldse mitte. Mehed ei tohiks juua üle nelja ning naisel üle kahe alkoholiühiku (alkoholiühik on 4 cl) päevas. Igasse nädalasse peab jääma vähemalt kolm alkoholivaba päeva.
  • Liigsöömine ei lahenda igapäevaelu pingeid, vaid soodustab ülekaalust tingitud tervisehäirete teket. Toituge tervislikult ja mitmekülgselt! Valikute hõlbustamiseks küsige nõu arstilt.
  • Vältige uimasteid ja energiajooke, sest need ei ole lahendused stressile.
  • Tööl olles tehke võimaluse korral regulaarseid puhkepause. Soovitatav on iga paari tunni tagant tõusta töölaua tagant või oma tavapärasest tööasendist, sirutada ennast ja natukene kõndida.
  • Üksi töötades tekib kergemini tunne, et mõte ei jookse. Arutage võimaluse korral tööasju oma kolleegidega.
  • Tööst tingitud stressi korralpidage nõu oma ülemuse või kolleegidega ning selgitage, millised on võimalused töökeskkonna parandamiseks ja puhkuseks.
  • Pidage meeles, et info hulk meie ümber on suur ja kõigega pole võimalik kursis olla. Niisamuti pole kunagi olukorda, kus kõik oleks n-ö valmis.
  • Tegevus, mis pakub huvi, läheb ladusamalt. Oluline on tegeleda asjadega, mis motiveerivad.
  • Igaks tegevuseks on oma aeg. Puhkamine on niisamuti oluline kui töötamine. Lahendus on õige aja planeerimine.
  • Kui tunnete kurvameelsust, mis on kestnud rohkem kui kaks nädalat ja häirib igapäevast toimetulekut, või on esinenud enesetapumõtteid, palun pöörduge arsti poole. Te peate nendest asjadest rääkima. Hea on rääkida kellegagi, kes ei tunne teid, kes ei tea teid ja te saate kõik, mis hingel ära rääkida. See on ääretult oluline.
  • Tervisehäirete korral pidage nõu oma perearstiga, kes teeb teile vastavad suunamised eriarstide poole.