10 praktilist nõuannet hea une tagamiseks

10 praktilist nõuannet hea une tagamiseks

Autor: Reilika Nestor 03.11.2014 kell 08:00

  • Tõuske iga päev samal kellaajal, olenemata magamamineku ajast.
  • Minge alati voodisse samal kellaajal.
  • Vajaduse korral tehke päevaseid uinakuid, aga mitte enam peale 15-16.
  • Olge kehaliselt aktiivne, aga hoiduge sportimast vahetult ennem magamaminekut.
  • Vältige kofeiini ja alkoholi sisaldavaid jooke ning suitsetamist õhtusel ajal (vähemalt 6 tundi ennem magamaminekut).
  • Vältige ülemäära söömist ja joomist vahetult ennem magamaminekut.
  • Hoiduge tugevast emotsionaalsest ja vaimsest pingutusest enne uinumist.
  • Tegelege ennem voodisse minemist millegi rahustavaga, näiteks kuulake rahustavat muusikat.
  • Magamistuba peaks olema võimalikult pime, vaikne ja sobiliku temperatuuriga (pigem jahe kui palav).
  • Vältige nn une ootamist: juhul kui uni ei tule, tõuske üles ja tegutsege, mõne aja möödudes üritage uuesti magama jääda.

Uni on tervisele äärmiselt kasulik, sest tagab organismi taastumise. Unehäirete korral proovige eeltoodud soovitusi. Juhul kui neist pole abi, pidage nõu oma arstiga.